Anem a Girona amb 2n d’ESO! Museu del Cinema i ruta medieval.

En el dia d’avui, l’alumnat de 2n d’ESO ha visitat el Museu del Cinema (Col·lecció Tomàs Mallol) i després s’ha endinsat en ple casc antic de la ciutat de Girona. És una sortida vinculada a dos àmbits, el Creatiu, i l’Espai Globalitzat.

Al museu, hem visitat l’exposició permanent, coneixent els primers ginys relacionats amb les primeres projeccions de cinema i que van fer somiar a persones d’altres èpoques i també a nosaltres mateixos…així com un passat encara més llunyà amb les ombres xineses, la càmera obscura o la llanterna màgica (o el cinema abans del cinema).

“Qui no en sabia el secret, creia que tot allò es feia per màgia”.

Antoine Furetière, 1960.

I durant la visita a la ciutat de Girona hem passat per llocs tan emblemàtics com el pont de les Peixateries Velles o Pont de Ferro, ens hem endinsat en el call jueu i hem observat i comentat la Catedral de Girona,  per acabar, com no…amb la visita del monument de “Cul de la Lleona”, on segons la tradició ““només podràs tornar a Girona si has fet un petó al cul de la lleona”.

Però aquesta només és la primera part de la noticia, ja que l’alumnat ha gravat el seu propi curt de cinema mut dins del museu, i esperem mostrar el resultat ben aviat!