Àgores d’alumnat i ED del primer trimestre

Com cada curs, cada trimestre realitzem dues Àgores. Aquestes són les reunions informals de les persones delegades de cada classe amb representació de l’Equip Directiu. L’Objectiu és el de reflexionar sobre temes que ens preocupen del funcionament del centre i del procés d’aprenentatge per arribar al Consell de delegades amb propostes concretes i allà millorar-les, arribar a acords i aprovar-los. En la primera Àgora d’aquest curs vam posar en comú l’inici de curs i especialment en l’acollida del nou professorat i alumnat de 1r. Vam arribar a la conclusió que els inicis marquen el to del curs que hauríem de millorar en les estratègies que apliquem en l’acollida.

En les segones Àgores del dia 15 de desembre vam fer una avaluació del trimestre i vam observar que:
1. El clima havia millorat respecte a la primera reunió.
2. Les sortides que havíem dut a terme eren una bona eina d’aprenentatge.
3. Ens reafirmem que el fet que l’Institut sigui un espai lliure de mòbils ens aporta millora en la relació i socialització entre iguals. Ens fa especial il·lusió veure com en el tren tornem i anem parlant entre nosaltres.
4. El Dia contra les violències masclistes i el de La diversitat s’ha valorat molt positivament (cada curs sabem trobar noves fórmules que enriqueixen les diades). Pensem que la celebració de les que fem al llarg del curs són un tret identitari del centre que ens uneix com a comunitat i proporciona objectius ciutadans comuns.

Ens hem proposat compartir criteris sobre el procés d’avaluació al centre i de moment, hem comentat que:
1. Les retroaccions en forma de diàleg a classe són una de les millors estratègies de l’avaluació continuada.
2. En alguns àmbits encara hi ha un pes molt gran en els exàmens
3. És important que les retroaccions del Moodle siguin amb assoliments i hauríem d’assegurar que cada setmana es tanca amb la correcció i proposta de millora per part del professorat i alumnat. Sabem que si triguem molt, l’aprenentatge se’n ressent.
4. Tenir la possibilitat de tornar a entregar algunes tasques seguint les correccions facilita el bon aprenentatge.
5. Com més eines diverses es fan servir, amb més profunditat es produiran els aprenentatges: altaveu del Moodle, coavaluacions, rúbriques, autoavaluacions, triangulada…