Primera Jornada de Treballs de Recerca del Baix Maresme

El passat divendres 23 de febrer, l’alumnat de 1r de Batxillerat va participar a la 1a Jornada de Treballs de Recerca del Baix Maresme que es va celebrar a l’Institut de Premià de Mar i que organitzaven l’Institut Pere Ribot juntament amb l’Institut de Premià de Mar, l’Institut d’Alella, l’Institut d’Argentona i les Escoles Betlem gràcies a la coordinació del CRP d’Alella.

La Jornada tenia per objectiu per apropar a l’alumnat de 1r de Batxillerat un ventall ampli i de qualitat de treballs realitzats per alumnes de 2n de Batxillerat per ajudar-los en el procés d’elaboració del seu TR que tot just ara estan iniciant.  La jornada també pretenia afavorir la cohesió i l’intercanvi d’experiències entre l’alumnat dels instituts que hi vam participar. Finalment, també, la jornada va servir per reconèixer la qualitat del treball fet per l’alumnat de 2n de Batxillerat que va tenir l’oportunitat de participar-hi.

La valoració de la jornada feta pel propi alumnat de 1r de Batxillerat reflecteix que va ser un èxit total com així reflecteixen molts dels comentaris que es van recollir als qüestionaris de valoració: “Ens va anar bé per veure exemples del que serien bons TR’s”, “Parlar amb les persones de com ho havien fet i veure les exposicions em va donar idees de com fer la meva i de com enfocar el meu treball.”, “Encara que em va semblar molt interessant, crec que s’hauria d’haver fet abans, ja que quan vam anar-hi ja havíem entregat les propostes de TR”, ” Molt entretinguda i ajuda molt als de 1r de Batxillerat que no saben com fer el treball, és una bona eina.”, ” Podies preguntar a molta gent la seva opinió sobre el treball, vaig trobar a nenes que volien fer un tema semblant al meu i em va agradar molt parlar amb elles. Vaig obtenir molta informació de diferents àmbits molt interessants i vaig veure treballs que mai havia imaginat que es podria fer.”,  “Em va agradar que a part dels TR’s que anàvem a escoltar, tinguéssim la oportunitat de veure’n exposats altres.” i així un llarg etcètera.

Així, l’institut vol agrair a l’alumnat de 1r de Batxillerat la seva participació exemplar, a l’Institut de Premià de Mar acollir la jornada a les seves instal·lacions i als SE del Maresme l’excel·lent feina de coordinació. També, i de manera especial, l’institut vol agrair a l’alumnat de de 2n de Batxillerat que hi va poder participar i destacar la qualitat dels seus treballs i la seva energia. Moltes gràcies Marta, Fèlix, Dana i Adrià: sense vosaltres no hauria estat possible!

Finalment, us deixem unes fotografies de la jornada i un enllaç al web del Servei Educatiu del Baix Maresme on hi podreu trobar moltes més fotografies de la Jornada, vídeos de les conferències i els pòsters dels treballs que es van presentar.

Aquí trobeu l’enllaç directe a les presentacions de l’alumnat del nostre centre.

El curs vinent, més i millor!