Equinoterapia a l’Aula d’Impuls

Els passats dies 16 i 17 de gener l’alumnat de l’aula d’impuls va emprendre una nova aventura: l’equinoterapia. Gràcies a l’AMPA i a Equinoterapia Maresme, vam poder gaudir d’una activitat enriquidora i terapèutica.

En petit grup (un dia van anar 6 alumnes i el següent 5), vam arribar caminant fins l’hípica Rosell de Vilassar de Mar. Allà ens esperaven el Joan i la Núria. En Joan, l’expert en cavalls i la Núria, psicòloga especialitzada en equinoterapia, ens van explicar com eren els cavalls, com tractar-los, com alimentar-los… tot això mentre l’alumnat anava fent petites aproximacions als animals. L’euga que van preparar per nosaltres es diu Panxa, molt gran, de color marró fosc… espectacular. La van acariciar, pentinar, i qui va voler, va poder muntar-hi i fer unes quantes voltes a la pista… fins i tot la van acariciar mentre la muntaven. També vam conèixer uns quants cavalls més que hi havia dins les quadres i els van poder donar de menjar. Les professionals d’aula d’impuls que acompanyavem a l’alumnat vam quedar emocionades de les seves reaccions; com tots i totes, en la seva mesura es van atrevir a tenir algun tipus d’interacció amb els cavalls. I com aquests, esperaven, amb paciència infinita, a que els acariciessin, alimentessin… ens atrevim a dir, que van ser sessions màgiques.

Ens ha agradat tant, que al maig repetirem. El nostre objectiu és establir aquesta activitat dins el nostre projecte educatiu i poder fer una sessió trimestral.

Per acabar, una frase del nostre alumne Aleix que ens va arribar al cor: “Ha estat el millor dia de la meva vida”.