Intercanvi internacional amb Stuttgart (Alemanya)

Durant el curs 23-24 realitzem dos intercanvis internacionals. Amb l’alumnat de 1r de batxillerat l’hem fet a Alemanya.

Ja sabeu que a l’Institut Pere Ribot tenim com a projecte de centre oferir la possibilitat a l’alumnat de gaudir de l’experiència de realitzar intercanvis internacionals. Els organitzem mitjançant la plataforma eTwinning, que és una iniciativa de la Comissió Europea. El seu objectiu és proporcionar la infraestructura necessària per tal que es puguin desenvolupar projectes col·laboratius i pedagògics.

Però … com ha anat per Alemanya? Ja hem tornat i crec que es pot dir que l’experiència en general ha estat fantàstica. Han estat uns dies intensos, plens d’activitats, de diversió i d’emocions.

Intentem fer una breu crònica del nostre viatge.

Dilluns dia 8 d’abril ens vam llevar moooooolt d’hora per anar a l’aeroport ja què el nostre vol a Stuttgart sortia a les 7.35 h. Val a dir que per viatjar és més fàcil matinar. El vol va anar molt bé i vam arribar fins i tot abans d’hora al nostre destí.

El professorat alemany ens va venir a rebre i ens va acompanyar fins a l’institut alemany l’Alexander-Fleming Schule, on ens esperaven els i les alumnes que ens acollien a casa seva.

Després de les abraçades corresponents ens van fer una petita cerimònia de benvinguda amb un vídeo i uns breus parlaments i agraïments. I tot seguit, de cap a unes classes on els nostres alumnes descobreixen el dia a dia de l’alumnat alemany. I després cada alumne/a amb el seu partner, per instal·lar-se i conèixer a les famílies respectives.

Com a dada curiosa ens va sorprendre la temperatura del primer dia, on vam arribar a 27 graus!

Per acabar el dia ens van convocar a les 19.00 h per sopar amb les famílies alemanyes a l’institut. Un dia molt intens on vam acabar molt cansades.

A l’endemà ens convoquen a les 08.00 h a l’entrada de l’institut. A partir d’aquí ens dirigim cap a una escola de primària alemanya on el nostre alumnat es divideix en 4 grups i amb una presentació els expliquen d’on venim, què mengem, com parlem i algun dels nostres costums. Realment les nostres noies ho van fer molt bé.

Tot seguit camí a Stuttgart! Fem una passejada pels llocs més emblemàtics de la ciutat. Ens expliquen que Stuttgart és una ciutat molt moderna amb pocs edificis antics i històrics perquè va ser pràcticament arrasada pels bombardejos de la II Guerra Mundial. Tot i així té una zona antiga molt maca, molt neta i poc transitada. Després de temps lliure l’alumnat alemany els ve a buscar.

Dimecres ens llevem amb la perspectiva de tenir la jornada més especial de tota la setmana. Tenim visita a Heidelberg. Gairebé una hora de tren per arribar-hi paga la pena. Als peus del riu Neckar s’aixeca una petita ciutat amb un casc antic preciós i amb un castell imponent. És una ciutat coneguda per la seva bellesa i per ser la seu de la universitat més antiga d’Alemanya.

Ens van explicar que la ciutat de Heidelberg està tan bé conservada perquè abans de la II Guerra Mundial hi havia una base americana. Quan va esclatar la guerra van tornar a USA i van fer informes per intentar que no fos bombardejada. Van explicar la història i la bellesa de la ciutat i la necessitat de conservar-la.

A la tornada l’alumnat alemany ens espera a l’estació central d’Stuttgart.

Dijous fem una visita a Wilhelma. Un dels lloc més visitats de la ciutat d’Stuttgart, famós pel seu zoo, el seu jardí botànic i les magnífiques instal·lacions de jardins espectaculars. Acabada la visita fem un pícnic a un dels seus jardins i fem passar el temps fent un parell de jocs cooperatius. Una estona tranquil·la i divertida alhora.

Divendres, cansats i tristos perquè ja és l’últim dia, ens porten de visita al Museu de la Mercedes-Benz. A Stuttgart estan molt orgullosos de la seva indústria automobilística (Mercedes-Benz i Porsche), que a més és el principal motor econòmic de la zona.

Finalitzada la visita ens dirigim a l’institut, fem l’últim dinar a Alemanya, ens acomiadem dels partners i ens dirigim a l’aeroport per tornar a Barcelona, on aterrem al voltant de les 20.30 h.

Una experiència increïble!

Com les pròpies alumnes diuen “ha estat una experiència espectacular”, “una gran experiència”, “si algú dubta si fer-ho o no… que ho faci!”.

Volem destacar la bona organització per part del professorat i l’alumnat alemany i no podem deixar de destacar el comportament del nostre alumnat, que un cop més ha fet que des de l’institut sentim #orgulldalumnes.