Història

L’Institut Pere Ribot és un centre educatiu de secundària situat al marge dret de la població de Vilassar de Mar, tenint com a referència la riera que baixa de Cabrils, per atendre la població escolar majoritàriament dels barris de l’Estació, el Veral d’Ocata, el Polígon Vícor i de Pinedes, així com a totes aquelles famílies i alumnat de Vilassar de Mar i de Cabrera de Mar que vulguin i triïn la proposta pedagògico-educativa que s’ofereix en el centre.

L’Institut fou creat el curs 98-99 i s’instal·là de forma provisional en mòduls prefabricats a prop de la carretera d’Argentona, a l’altra punta del poble. Es va iniciar amb dues línies d’ESO i una de Batxillerat.

Vuit anys més tard, al març del 2006, s’iniciaren les activitats en el nou centre acabat de construir a la zona de les “Pinedes”. Aquesta zona ha portat a terme un cert procés d’expansió atès que s’ha construït un gran nombre d’habitatges. La població escolar ha anat augmentat progressivament i actualment el centre està format per tres línies a l’ESO i dues a batxillerat.

L’institut inicialment s’anomenava Institut Vilassar de Mar, però a l’any 2009, després d’un llarg procés valoratiu i participatiu, i amb el vistiplau de l’Ajuntament de Vilassar de Mar, es va canviar el nom i es va anomenar “Institut Pere Ribot”.