El dron socorrista: un projecte innovador de l’Institut de Nàutica

L’institut de Nàutica de Barcelona en tant que lligat i regat pel mar per totes bandes ha engegat el Projecte Dron Socorrista.  Es tracta de dissenyar i desenvolupar un dron socorrista que faci tasques de suport en la vigilància i/o intervenció en les platges del mediterrani.  Amb aquest projecte pretenem d’una banda, avançar amb una tecnologia de present i sobretot de futur, el dron, per donar-li nous usos i possibilitats i de l’altra, seguir apostant per oferir al nostre alumnat un vincle directe i profitós amb el món empresarial lligat al mar i amb les noves tecnologies.  Aquest pretén ser un projecte compartit i creat a dues mans entre l’alumnat de GS tant dels ensenyaments esportius de Salvament i socorrisme i l’alumnat de CFGS Sistemes electrotècnics i de comunicació del vaixell.

Aquest curs 2017-2018, el camí de disseny i creació del dron l’inicia un grup d’alumnes del GS d’ensenyaments esportius de Salvament i Socorrisme, en el marc del mòdul Projecte final; en aquest marc, un exalumne del centre del CFGS Sistemes electrotècnics i de comunicació del vaixell, Guillem Delgado, expert en drons i jove emprenedor, propietari de l’empresa Airdronex, va venir a presentar a l’alumnat de GS de Salvament i socorrisme la tecnologia dron i formarà part com a assessor / expert del grup que engega el Dron socorrista de l’institut de Nàutica.