Preparem un vaixell per a una regata transoceànica (Minitransat 2019)

A l’Institut de Nàutica de Barcelona (INB), continuem treballant en projectes internacionals de primer ordre, per a millorar la preparació dels nostres alumnes.

Avui us volem presentar el projecte de refeet del prototip del Mini Tip Top Too, on els nostres alumnes de GM de Manteniment d’embarcacions d’esbarjo, fan les modificacions i la posada a punt (refeet) d’un vaixell tipus Mini, per a participar en la propera edició de la famosa Minitransat 2019

En col·laboració amb els nostres socis de la Fundació per a la Navegació Oceànica de Barcelona (FNOB), els nostres alumnes, i el nostre professor expert en composites Edgar Martínez, estan fent les últimes modificacions per a deixar a punt al vaixell Tip Top Too, en el que el jove skipper (pilot) Pep Costa Jr., participarà la propera tardor en la regata.

La mini transat és una regata a vela, en solitari, que creua l’Atlàntic en els petits minis, embarcacions molt tècniques i competitives de 6,5 m d’eslora. El recorregut de la regata es realitza en dues etapes. La primera surt de La Rochelle (França) i finalitza a les illes Canàries. La segona surt de les mateixes illes per creuar l’oceà Atlàntic i arribar a la caribenya illa de La Martinica.

L’alumnat de l’INB està realitzant diverses tasques en l’embarcació, consistents en reparacions i modificacions de fibra de carboni, optimitzacions de maniobra, pintat d’obra viva i timons, així com un pintat total de la coberta.

A més, comptem en el projecte amb la inestimable participació d’en Dídac Costa, el nostre regatista transoceànic més internacional, que compta entre moltes altres fites amb haver finalitzat dues voltes al mon (Vendée Globe 2017, i Barcelona World Race 2015)

L’experiència està sent molt ben valorada tant per l’alumnat, com per la FNOB, així com per a en Pep i Didac Costa, els quals estan quedant molt satisfets amb el compromís i treball realitzat per l’alumnat, per a aconseguir un vaixell molt competitiu per a aquest regata.

Així que des de l’Institut de Nàutica de Barcelona, ens senti profundament satisfets de poder participar en projectes tant engrescadors com aquest, que podem assegurar que no serà l´únic, ja que estem treballant de valent per a liderar nous projectes tant ambiciosos com aquest!

I un video de com està quedant el Mini d’en Pep a la nostra Drassana: