Matricula alumnat del projecte “VIU LA VELA”

El projecte VIU LA VELA, impulsat conjuntament per l’Ajuntament de Barcelona i la Federació Catalana de Vela, té com a objectiu acostar l’esport de la vela als alumnes de 6è de primària de la ciutat comtal.

L’objectiu principal  és donar a conèixer aquests esports als infants i adolescents de Barcelona per generar noves persones aficionades. Per aconseguir-ho, es farà difusió de la Copa Amèrica i es facilitarà el seu seguiment entre els i les més petites, s’enfortiran els clubs i les entitats de la ciutat que promouen esports de vela, i es generarà contingut digital divulgatiu per incrementar la interacció durant l’esdeveniment esportiu.

Està previst que més de 17.000 alumnes de 6è de primària d’uns 327 centres educatius, públics i concertats, i 32 centres educatius especials de Barcelona participin en aquest projecte durant part d’aquest curs escolar i tot el curs 2023/2024. Entre d’altres accions, s’oferiran sessions pràctiques de navegació, sessions divulgatives d’esport i medi ambient, ponències d’esportistes, tallers d’inclusió, visites a les seus dels equips de la Copa Amèrica i navegació durant els seus entrenaments, etc.

Per aquest motiu, i perquè darrere d’un gran esdeveniment o un gran projecte sempre hi ha un gran equip de professionals que ho fan possible, s’ha ofert una beca d’estudis per gent apassionada pel mar que tinguin ganes de formar-se com a tècnic / tècniques esportiu/va en vela, independentment si tenen o no coneixements de navegació. D’aquesta manera, podran incorporar-se laboralment a aquest projecte.

Trobareu informació sobre el projecte VIU LA VELA aquí

———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

L’alumnat que ha estat seleccionat per formar part del programa “Viu la Vela” i que ha fet la preinscripció prèvia a la Federació Catalana de Vela, ara cal que facin la matricula a l’Institut de Nàutica de Barcelona entre l’1 i el 8 de juny.

Aquesta matricula es pot fer a través del correu electrònic del centre: a8074847@xtec.cat o de forma presencial a la secretaria (Carrer de l’Escar, 6-8 del barri de la Barceloneta) en el seu horari d’atenció al públic: de dilluns a divendres de 9h a 13h i les tardes de dilluns i dimecres de 15h a 18h.

Si no es confirma la matrícula dins del període indicat es perd el dret a la plaça assignada.

TROBAREU TOTS ELS DOCUMENTS DE MATRICULA aquí

Per fer la matrícula s’han d’omplir i signar uns documents obligatoris per tot l’alumnat: Full de matrícula, autorització imatge, ús d’intranet (només pels menors d’edat).

El document de matrícula condicional l’han d’omplir i signar tot l’alumnat que no tingui els requisits d’accés en el moment de fer la matrícula: alumnat que no ha finalitzat encara l’ESO, alumnat pendent d’homologació d’estudis, alumnat que encara no ha fet la prova d’accés o que ha sol·licitat exempció.

Els alumnes pendents d’homologació que encara no hagin fet la sol·licitud de la mateixa també hauran d’omplir el document de declaració responsable.