Eleccions Consell Escolar 2021-2022.

Publicació del cens provisional

Hem publicat el cens provisional d’alumnes al tauler de la secretaria de l’institut.

Cal comprovar les dades i presentar una reclamació, si és el cas, a la secretaria de l’institut abans del dia 15 de novembre.

El dia 16 de novembre es publicarà el cens definitiu.

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

El Departament d’Educació ha convocat eleccions per tal de renovar els representants als Consells Escolars dels Centres Docents públics de Catalunya. El procés electoral s’efectuarà per renovar la meitat dels membres de cadascun del sectors que formen els consells escolars.

Què és un Consell Escolar ?

El Consell Escolar del centre és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. Els membres del Consell Escolar són escollits per quatre anys. Cada dos anys es renoven la meitat dels seus membres.

Quina és la composició del Consell Escolar:

• La directora del centre, que n’és la presidenta.
  • El cap d’estudis.
  • El secretari (amb veu però sense vot).
  • 1 representant de l’Ajuntament.
  • 6 professors elegits pel Claustre.
  • 6 alumnes elegits entre ells.
  • 1 representant del personal d’administració i serveis (PAS)
  • 1 representant del sector empresarial

TOTAL = 18 membres.

SECTOR TOTAL NÚM. VACANTS
Administració (Direcció, PAS, sector empresarial, Ajuntament) 6 1
Docents 6 3
Alumnat 6 2
TOTAL 18 6

SECTOR ALUMNAT

Qui té dret de vot ?

Tots els alumnes els quals estiguin matriculats/des al centre en el moment de la convocatòria de les eleccions.

• A partir del 5 de novembre podeu comprovar el cens d’alumnes. El trobareu al taulell d’anuncis situat al costat de la secretaria .
  • Poden ser candidats/des al sector alumnes: tots els alumnes matriculats al centre. Per ser candidat cal omplir un imprès que podeu recollir a la secretaria o descarregar d’aquest mateix article. Hi ha temps fins el 14 de novembre.  PRESENTACIÓ CANDIDATURA
  • Votacions: les votacions són personals, directes i secretes.
  • Mesa electoral: A la mesa electoral hi haurà el director i dos representants dels alumnes que hagin estat designats per sorteig.

Calendari de la convocatòria d’eleccions al Consell Escolar

DIA HORA LLOC ACTE
DIMECRES 10/11/2021 9:00h Taulell anuncis interior Publicació del cens sector ALUMNAT
DILLUNS 8/11/2021 10:00h Despatx direcció Sorteig designació membres mesa.
DEL 1 AL 15/11/2021 Horari Secretaria Secretaria Presentació reclamacions al cens
DIMECRES 16/11/2021 10:00h Despatx direcció Constitució Mesa sector ALUMNAT
ABANS del 17/11/2021 Horari Secretaria Secretaria/ Tutors Presentació candidatures
DIJOUS 18/11/2021 10:00h – 17:00h Taulell anuncis interior Publicació de candidatures
DIJOUS 25/11/2021 14:00 – 15:30h Vestíbul Edifici SEU Elecció sector ALUMNAT

(RESOLUCIÓ EDU/3043/2021, de 6 d’octubre publicat al DOGC Núm. 8521 – 13.10.2021)

Més informació al següent enllaç.