Investiga com es fan els medicaments

El 13 de desembre, els alumnes de 1r de batxillerat de biologia i biomedicina del nostre institut han realitzat el taller anomenat: Investiga com es fan els medicaments. En aquest taller, de 2 hores, l’alumnat ha descobert les diferents fases de la síntesi de medicaments i ha reproduït part de l’experimentació que es porta a terme en un laboratori del Parc Científic de Barcelona, per sintetitzar nous medicaments per al tractament del Parkinson.

Els alumnes han fet una reacció química, han aïllat el producte obtingut i han realitzat una cromatografia per tal de diferenciar el producte dels reactius. Ho han fet treballant en grup, igual que ocorre en un laboratori real. Previ a l’activitat han visitat l’exposició permanent del CosmoCaixa, han interactuat amb les diferents activitats i després els han explicat l’exposició temporal de
dinosaures i l’exposició de l’Univers.

Ha estat una sortida molt completa i interessant des del punt de vista científic i espero que als nostres alumnes els hi hagi agradat, l’hagin aprofitat i hagin après molts coneixements i procediments que els formin com a futurs ciutadans i científics.

NOIS i NOIES del Plantada, vosaltres podeu ser els FUTURS CIENTÍFICS I CIENTÍFIQUES d’aquesta societat i teniu en les vostres mans conservar-la i millorar-la!