Projecte “EMOCIONA’T, desafia els estigmes” a 2n d’ESO

En el marc de l’educació emocional, hem posat en marxa projecte a 2n d’ESO que té com a objectiu principal treballar la gestió emocional i el coneixement de les emocions per fomentar un desenvolupament afectiu saludable entre els alumnes.

Aquest projecte ha proporcionat als alumnes eines i recursos per comprendre i gestionar de manera efectiva les seves emocions. Durant el curs, s’han realitzat diverses activitats, incloent-hi tècniques de relaxació, treball cooperatiu o activitats més lúdiques, que han ajudat els estudiants a qüestionar-se i desenvolupar la seva gestió emocional.

Una part fonamental d’aquest projecte ha estat abordar diferents problemes de salut mental que poden afectar els joves. S’ha donat especial èmfasi a l’educació sobre aquests problemes i al trencament dels estigmes associats a la salut mental. Tot i que el tractament específic de cada problema és competència dels professionals de la salut, els estudiants han après a identificar els senyals d’alerta i a buscar suport adequat en cas de necessitat.

El projecte d’emocions a 2n d’ESO ha rebut una bona acollida per part dels alumnes i s’ha pogut observar una certa millora en l’autoconeixement i la gestió emocional dels alumnes que han participat aquest trimestre.

Us deixem una mostra d’algunes de les infografies que hem realitzat per conèixer algunes de les malalties de salut mental.