És possible fer una classe d’història antiga fora de l’aula i barrejant-la amb activitat física i tecnologia? Ahir, dimecres, 16 de febrer de 2022, els alumnes es van desplaçar en bicicleta fins la propera població de Caldes de Montbui, vila termal, situada a la comarca del Vallès Oriental, vila plena d’història que fos objecte d’ocupació humana des de temps remots. Les restes més antigues constatades fins al moment daten del neolític (4500 a 2220 aC).
Mitjançant una activitat tipus joc, els alumnes provistos d’aparells GPS, bicicleta, mòbil amb l’APP TWO-NAV i dossier de preguntes, van posar a prova la seva orientació, el seu coneixement de la normativa de trànsit, el seu enginy en la manipulació dels sistema GPS-NAVSTAR, la capacitat de treball en equip, el seu grau de responsabilitat i la capacitat de presa de decisions per conèixer la història d’aquesta històrica població.
El joc els feia NAVEGAR i UBICAR-SE en diferents WAYPOINTS (coordenades UTM) amb ajut d’un dispositiu GPS, que els portava a llocs claus de la història de Caldes. Un cop allà havien de respondre a preguntes relacionades amb aquell punt i amb el que havia passat allà històricament. Van poder conèixer com eren unes termes romanes i l’ús que feien les persones d’aquell lloc, que la Font del Lleó brolla a 74º centígrads, que una casa encara conservada va patir en la seva façana uns dispars amb armes de l’època de les guerres Carlines i el que vol dir l’expressió fer safareig al safareig.
Una jornada plena de nous coneixements, d’activitat física, de tecnologia i de diversió mitjançant la història, que a vegades, pot ser una assignatura una mica avorrida.