ESO: NOVETATS EN EL PROCÈS D’AVALUACIÓ i CALENDARI FINAL DE CURS

Benvolgudes famílies,

El Departament d’Educació ha modificat el model d’avaluació a l’educació secundària obligatòria per adequar-lo al currículum per competències bàsiques.

En el nostre centre, hem estat treballant durant el curs per adaptar-nos al canvi. A partir de la tercera avaluació ja avaluarem seguint el nou model.

Aquest canvi suposa una continuïtat amb l’avaluació de primària i dona coherència al caràcter competencial del currículum durant l’ensenyament obligatori. Els principals canvis amb la nova avaluació són:

• S’utilitzen qualificacions qualitatives enlloc de quantitatives per valorar els aprenentatges dels alumnes, és a dir no hi haurà notes numèriques.
  • Per expressar els resultats dels aprenentatges dels alumnes i el grau d’assoliment de les competències s’empren doncs les qualificacions qualitatives següents:
      • No assoliment (NA)
      • Assoliment satisfactori (AS)
      • Assoliment notable (AN)
      • Assoliment excel·lent (AE)
  • En el butlletí, apareixen dues qualificacions noves: Competència Digital i Competència personal i social. Aquests àmbits es treballen des de diverses matèries i són avaluats conjuntament pel professorat de l’equip docent.
  • La qualificació de cada matèria anirà acompanyada amb comentaris relatius al procés d’aprenentatge de l’alumne. Especialment per a l’alumnat que té matèries amb avaluació negativa (NA), tingueu en compte les orientacions i indicacions exactes que apareguin en el corresponent butlletí de notes adreçades a millorar els nivells competencials no assolits per àmbit i dimensió.

Informar-vos a més, que a partir d’aquest curs les avaluacions finals, tant ordinària com extraordinària es realitzaran durant el mes de juny. És a dir no hi haurà exàmens al setembre.

A més, com cada any, durant el mes de juny els alumnes d’ESO realitzen activitats acadèmiques centrades en continguts i objectius diferents a la resta de l’any que fan que hi hagi un canvi en el marc horari de les classes.

Els tres primers cursos de l’ESO desenvolupen el Treball de Síntesi que té com a objectiu posar en pràctica les competències i coneixements que s’han anat adquirint al llarg del curs i es materialitza en un treball concret que té en cada un dels cursos una temàtica diferent. A quart, es duen a terme classes de repàs per als exàmens de recuperació i millora per tal que els alumnes assoleixin el graduat en ESO, el viatge de fi de curs  a Cantàbria i la festa de graduació.

Les activitats acadèmiques finalitzen el dia 21 de juny. A continuació els exposem el detall de cada activitat i el seu marc horari:

1r d’ESO Treball de Síntesi : Roma Clàssica

• 31 de maig entrega de notes de la 3a avaluació
    • 4 al 11 de juny de les 9h a les 13’30h: Treball de síntesi.
    • 7 de juny Sortida a Tarragona
    • 12 de juny Tribunal Treballs de Síntesi. Els alumnes han de venir només a l’hora que indiqui el tutor en el moment de començar el treball de síntesi.
    • 13 al 17 de juny classes de consolidació (9:00 a 13:30h)
    • 14 de juny el tutor entrega informe de matèries a recuperar a l’avaluació extraordinària
    • 17 de juny entrega de notes de l’avaluació final ordinària a les 11:30h.
    • 18 a 21 de juny exàmens de recuperació extraordinaris (horaris a la web de l’institut)

2n d’ESO Treball de Síntesi : Mercats Medievals

• 31 de maig entrega de notes de la 3a avaluació
    • 4 al 11 de juny de les 9h a les 13’30h: Treball de síntesi.
    • 4 i 6 de juny Sortida al Castell de Montsoriu

3r d’ESO  Treball de Síntesi: Elaboració d’un Diari

• 31 de maig entrega de notes de la 3a avaluació
    • 6 al 11 de juny de les 9h a les 13’30h: Treball de síntesi.

4t ESO:

• 31 de maig entrega de notes de la 3a avaluació
    • 7 de juny entrega de notes de l’avaluació final ordinària a les 11:30h.
    • 3 al 7 de juny classes en horari normal (8:00 a 14:30)
    • 10 al 14 de juny exàmens de recuperació extraordinaris (horaris a la web de l’institut)
    • 17 al 21 de juny. Viatge fi de curs a Cantàbria
    • 25 de juny a les 17:30h Festa Graduació en el Mercat Vell.

Mollet del Vallès, 24 de maig de 2019