Exposició de bolets en la setmana de la ciència

Com ja es va fer en altres ocasions, i dins de la setmana de la ciència, els departaments de Ciències Naturals i d’Expressió, treballant de forma transversal, organitzen una exposició de bolets que comença  a ser una tradició en la tardor del Plantada.
Per una banda s’exposen bolets naturals, recol·lectats per professors, alumnes i famílies, i per l’altra les aquarel·les que han fet els alumnes de 1r d’ESO.

A l’assignatura d’Educació Visual i Plàstica l’alumnat ha estat treballant el dibuix científic. A partir d’una fotografia d’un bolet, s’analitzen les característiques d’aquestes formes naturals, les proporcions, textures, colors, així com el context on es troben els bolets. Finalment els treballs es pinten amb aquarel·la.

Des de la matèria de Ciències Naturals, els alumnes de 1r d’ESO han estudiat la diferència entre fongs i bolets, han identificat diferents formes de bolets i diferents estructures on s’acumulen les espores , han après a diferenciar entre la nomenclatura vulgar i científica de les espècies exposades, han observat espècies comestibles, espècies tòxiques, espècies que dispersen les espores pel vent, espècies que dispersen les espores quan li cau l’aigua de pluja… En definitiva, han fet una petita aproximació al món  dels Fongs, un regne molt variat i apassionant.

Felicitats a tothom per l’exposició!

Carme Parra i Adriana Zampa