Celebrem el dia π al Plantada

El dia 14 de març, al Plantada estàvem de celebració, era el dia del nombre π. Entre tots vam envoltar els passadissos del centre amb uns quants decimals del famós nombre. En aquest vídeo en podeu veure una part del nombre:

A més a les classes de matemàtiques es van fer diferents activitats. A 1r d’ESO es van posar en marxa, uns dies abans, equips d’investigació i difusió que es van encarregar, el dia en qüestió, de trobar π amagat a molts elements del centre i els van identificar. A la resta de cursos de l’ESO els alumnes es van tornar poetes i van crear pirelats. No sabeu que són? Pregunteu als nostres alumnes. De totes maneres al final de la notícia teniu els que van crear.

Fins i tot els alumnes de batxillerat en van participar, i ens consta que van fer aproximacions amb alguns decimals exactes del nombre pi mitjançant series de Leibniz.

En definitiva, va ser un dia especial.

PI Relats de 2on ESO:

• Sóc a dalt de l’arbre. Investigo al lladre negre que pispa ametlles, taronjada, llimonada amb un got sensible roig. (Ona Aranda)
  • Sóc a Reus i estic escrivint un llibre bonic, nou, guapo… Comencen aventures, després viatjaran ca on sóc esperada avui (Sheila Aguilera, Nayeli Conejo i Aitana Guerrero)
  • Sóc i seré i algún matemàtic, un brutal profe del ‘insti’ Plantada. Esperem guanyar impacient amb el noi Francesc gran. (Álvaro Molina, Samuel O’Riordan i Alex Toral)
  • Van a casa y pasan corriendo la tienda verde del Hazim mientras caminaban algunos humanoides que lo van haciendo cada mañana. (Carla Moyano i Aida Albedín)
  • Sóc a casa i menjo croquetes, al costat havia una groga batedora elèctrica, daurada, únicament per al teu menjador gran.  (Claudia Bachs i Chayma Ajabli)
  • Som a Cuba i volem disfrutar de moltes coses amb molts companys divertits, catorze individus que no han disfrutat Cuba. (Paula García, Neus Heras i Clàudia Vilardell)
  • Sóc a Mart i estic emocionat en agafar totes les coses boniques, important, càmeres. Emocionat sóc. Hi han pintures dels aliens. (Arturo Bobylyak)
  • Fui a casa a comer suricatos de Amazon Prime con calor sedienta. Humanoide azulado asteroide sin la más amarilla cosa grande (Meritxell Pitarch)
  • Fui a casa a comer calamares en salsas, luego mis gatos comieron langostín relleno calamares con su pan horneado fino. (Elena Sàez i Ariadna Cordero)
  • Fui a casa y conté historias de terror entre las gotas despacio contempló vuestra oscuridad. (Maria Carreño i Carla Troya)
  • Fui a Roma y bailé vivamente al compás lento con Pedro Martínez Rodriguez, aseguró, realmente fue un mes horrible allí. (Lucía Tornero, Almudena Rossillo i Patricia Pascual)
  • Hoy y ayer y todos comeremos en Israel. Hacía con barbacoa, mozzarella, tenedor, cucharita al pan, atraganta, poco. (Alex Salas i Roberto Serrano).
  • Voy a casa y estoy cansadito de viajar mucho por aquel desolado desierto sendero conmovido vi por terminar casa. (Ivan Solé).
  • Oia a Ivan y Laura conversar de bosque donde ella salta, caminaba observaba aquella oscuridad por el fin lograba amor. (Alex Frias).
  • Pol y Juan y María esperaban la fiesta final de curso, mientras inquietos esperando que el día esté… (Adrià Sánchez)
  • Oía a Adri y Júlia picándose la pared desde las esquinas, cantando canciones. Produce reflexiones, sin el ser cantante canta. (Gisela Vallet)
  • Iba a casa a comer canelones de Carlos desde que sabía escribir canciones. Acababa reventado por el dia agotador, poco…. (Cristian Pacheco)
  • Sol y luna y nunca separados, de camino hacia los mares. Pececito, pececitos siempre agobiados por el sol, comienzan bien.. (Gisela Palacios)
  • Voy a casa a comer embutidos en platos rosas, con salsa especial, buenísima. Estaban estupendo con el pan tostados. (Noelia Muentes)
  • Pau a Joan y Carla escribirá un relato sobre una chica preciosa, divertida, viajera, admirable con la que divertir para viajar. (Sergio Mendoza i Hazim Derouane)
  • Voy a casa a comer espagueti de tomate frito con queso. Gregorio Fernández trabaja demasiado por lo que fatigado tuvo hambre de verdad (Carla Cabras, Inés Fernández de los Muros i Carla Molist)

PI Relats de 3er d’ESO

Fué a casa y cogio tortillas de huevo sosas sin carne.

Mientras saboreaba recordó, lastimado, que no era fabuloso, sano. (Maria Arias)

Nil y luna a París caminando al parque hacía los bares.

Mientras observaron pasajeros por el bar riendose bajo. (Queila Velez i Ainhoa Valle)

Veo a mamá y María cocinando el jabalí asado con leche caducada, planeando matarle.

Asustada por lo que pensaban, pasé. (Maria Peinado y Lourdes Vega)

Eva, l’Anna i Didac compraran un tiquet màgic que només gaudiran ingeniant invents, perfectes per el món, resolent “piïs”.

(Eva, Anna i Didac).

Ana, l’Olga i Marta expandien la teoria d’amor. Una amiga l’explicava històries petites d’amigues com la Mar. Parlaven lent…

(Loredana Barbuta)

Ella y ellos, aquel Alejandro es listín, guapo, muy peque, fenómeno. Horroroso momento. Grandioso con el sol iluminando todo … (Nagore Jiménez)

Alguns professors també es van animar:

Sóc l’únic. I sense adonar-me’n el cercle sense res volta.

Diàmetre conscient atrapat, giravolta per la mar, solitari radi. (Guillem)

Com l’amor, l’ombra empaitarà el sentit. Serem una branca salvatge.

Escriurem llargues històries com el cel: especial, clar… (Jenni)