Viatge cultural al Sud de França

Aquest curs 22-23 el departament de llengües estrangeres, juntament amb el departament de llengua catalana i literatura, han organitzat una activitat interdepartamental amb els alumnes de 1r de batxillerat. L’activitat consistia en un viatge cultural al Sud de França (concretament a Perpinyà), ja que d’aquesta manera es treballava (d’una manera més amena) el currículum de les respectives matèries.

De llengua catalana es visitava in situ els diferents llocs clau en què es va desenvolupar la literatura catalana medieval, a més de conèixer-ne la història. Hem de recordar que a 1r de batxillerat la matèria de llengua catalana fa referència a la literatura de la llengua en qüestió.

De francès, els alumnes que cursen la matèria van poder practicar-ne la llengua i conèixer costums francesos.

No només es va visitar la ciutat de Perpinyà, sinó que la ruta englobava altres indrets de la zona com el Castell de Salses, la maternitat d’Elna, el recinte emmurallat de Carcassonne i Colliure, tots indrets meravellosos amb històries fascinants.

El resultat del viatge va ser molt positiu no perquè tot sortís bé sinó perquè pels alumnes en va quedar un gran record. Els llocs visitats els van agradar molt: van poder interactuar amb les guies que ens explicaven els fets dels indrets, van conèixer noves maneres de fer i una altra cultura propera, van poder practicar el francès i van gaudir d’una activitat que van proposar les professores acompanyants: un concurs fotogràfic en què els alumnes havien de presentar una fotografia representativa del viatge amb un peu de foto en dues llengües: la francesa i la catalana.

Tot un repte que van aconseguir amb escreix. Sens dubte, doncs, un petit projecte que caldrà tenir en compte en cursos propers seguint les noves metodologies de la nova escola.

Rosa Blaya, Montse Marcè i Mayte Sánchez, professores acompanyants

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Escrits d’alumnes

El passat 18 d’abril els alumnes de 1r de BAT. vam fer un viatge cultural de 4 dies a Perpinyà (França). Els alumnes vam poder conèixer la història de la ciutat, visitar diferents monuments històrics com Carcassone i també la seva ciutat, endinsant-nos en els seus carrers. A més, també vam participar en un concurs fotogràfic proposat per les professores, d’on van sortir excel·lents fotos.

El primer dia d’arribada a França vam anar a la fortalesa de Salses, per després passar un temps d’oci al centre comercial.

El segon dia vam visitar la maternitat d’Elna: ens van explicar una història molt commovedora sobre com ajudaven a les dones embarassades en la guerra; tenien un gran museu a l’edifici, ple de fotografies molt emotives. A la tarda vam visitar Perpinyà i vam conèixer la seva història.

El tercer dia el vam passar a Carcassone. Allí vam veure la impactant fortalesa i l’elegant castell.

Finalment, el quart dia vam tornar cap a casa, aturant-nos a Colliure a dinar, aprofitant per apreciar el poble i el seu encant, a més de visitar la inoblidable tomba de Machado.

En conclusió, vam gaudir molt del viatge, va ser molt interessant conèixer la història del Rosselló francès/català. El viatge va ser molt nutritiu culturalment i creiem que seria bona idea repetir-lo pels següents alumnes, ja que creiem que és un viatge que mereix molt la pena i que repetiríem sense pensar-ho.

Lucía González i Lara Iruela, alumnes de 1r de bat. A

MACHADO…ET MOI!

Quand j’ai su qu’on allait visiter la tombe d’Antonio Machado à Collioure, j’ai décidé de préparer la lecture d’un de ses poèmes devant sa tombe.

Quand le moment est arrivé, j’ai ressenti une sensation un peu étrange : j’étais nerveux mais je me sentais aussi à l’aise pendant la lecture du poème. En quelque sorte, je me sentais en contact avec l’auteur, avec Machado.

Cette expérience est inoubliable pour moi

Joan Muñoz, 1r de Bat B

UN VOYAGE À NE PAS OUBLIER…

Récemment, nous sommes allées à Perpignan avec le lycée. Nous avons eu l’opportunité d’apprendre la culture et la langue française dans le territoire français.

Nous avons visité de nombreux sites historiques et culturels. Par exemple, le château de Salses, le Castillet et la cathédrale Saint-Jean-Baptiste à Perpignan et aussi, la cité Médiévale de Carcassonne.

Nous avons pu pratiquer notre français et goûter la délicieuse cuisine locale.

Le dernier jour, nous sommes allées à Collioure où nous avons visité la tombe d’Antonio Machado.

Yaiza Plasencia et Martina Vallvé, 1r de Bat B