Sant Jordi desemmascarat

Molts tindríem clara la resposta si preguntéssim quina festa és de les més boniques a casa nostra: Sant Jordi. I és que la combinació de roses amb llibres i altres elements de la cultura popular (aquests afegits més recentment) fan que la celebració d’aquesta diada sigui un fet màgic. Aquest any s’ha pogut tornar al carrer com ho fèiem abans de la pandèmia: sense màscara. Necessitàvem aquest esclat de poder passejar entre parades de llibres i flors; necessitàvem unir-nos a la primavera, retrobar-nos, recomanar a amics i coneguts les últimes novetats…

A l’institut també necessitàvem aquesta energia que ens transmet aquest dia i per aquest motiu, el divendres 22 d’abril vam celebrar Sant Jordi desemmascarat. Al vestíbul del centre s’hi va organitzar un acte molt emotiu d’entrega de diferents tipus de premis: primer, les professores del departament de llengua i literatura catalanes van atorgar uns premis a les millors poesies de cada curs (des de 1r d’ESO a 2n de Batxillerat) com també als millors poemes escrits per professors. Acte seguit, va ser el torn del departament de visual i plàstica, que va lliurar els premis a les millors il·lustracions dels poemes, i finalment va tocar el torn al departament de tecnologia, que entregava els premis al concurs que havien fet la setmana anterior sobre el vol d’ous.

Alumnes i professors van gaudir d’allò més veient com els seus companys s’enduien els premis i llegien els poemes que havien escrit. Va ser un moment que quedarà gravat perquè tots vam poder estar junts sense màscares. No va ser plenament un Sant Jordi com els d’abans de la pandèmia però sí que és l’inici a una festivitat que de ben segur l’any vinent es podrà celebrar amb tota la seva plenitud, tal i  com es mereix.

Ara, durant uns dies, encara podrem meravellar-nos amb els  poemes i il·lustracions fets pels nostres alumnes, ja que estan exposats a la paret del vestíbul i tot, sota la mirada dels grans protagonistes: el cavaller més famós de Catalunya i el drac més ferotge de la llegenda.

Departament de llengua i literatura catalanes