Programa TEI (Tutoria Entre Iguals)

Aquest curs 2022-23, gràcies al suport de l’obtenció de la beca Proa + per part del nostre centre, s’ha iniciat el procés d’implementació d’un programa d’estratègia educativa que té com a objectiu la millora de la convivència per tal de prevenir la violència i l’assetjament escolar.

Els protagonistes són els alumnes: els estudiants de 3r d’ ESO són tutors personals dels nois i noies de 1r d’ ESO, ajudant-los sempre, actuant des del primer moment que sorgeixen els conflictes, fent-los sentir acompanyats, convertint el centre en un espai segur on hi ha tolerància zero a les conductes d’abús i on es trenca la llei del silenci.

Fer als alumnes responsables dels més petits fa que s’impliquin tots en aconseguir una convivència sana i segura entre els qui cada dia estem al centre educatiu, els capacita per una vida adulta sana, empàtica, assertiva i gratificant, els dota d’eines de resolució de conflictes i els  aporta un control real dels problemes que es donen al centre, sentint-se ells responsables dels canvis i de la millora de l’ambient emocional que els envolta. D’altra banda, els alumnes més petits, aprenen del modelatge dels seus companys, se senten segurs i adquireixen habilitats socials que els serviran per sempre. Per aconseguir-ho comptem amb diferents activitats que es portaran des de la tutoria i que pretenen el treball cooperatiu entre els alumnes dels diferents cursos.

Sense cap mena de dubte, l’aplicació del Programa TEI serà una mesura de millora per al nostre centre i aviat veurem els seus fruits en el dia a dia de les relacions personals que es donen. Esperem que tot l’alumnat s’engresqui en la nostra fita: un institut segur amb tolerància zero a l’abús i a l’assetjament! Comptem amb tots vosaltres!

Marian Tomás i Esther Cañete

Equip d’Orientació Institut Vila-seca