Presentació de les activitats de la biblioteca al claustre

Aquest matí la comissió de la biblioteca ha presentat el seu projecte al claustre de l’INS Vila-Seca per tal de fer extensives a tots els departaments les activitats que es volen dur a terme al llarg del curs des de la biblioteca.

Per a nosaltres aquest petit i humil racó de l’institut hauria de ser un centre neuràlgic on els alumnes aprenguessin i valoressin la importància de gaudir de la lectura. És important que l’alumnat sigui conscient que la biblioteca no és només un lloc on trobaran les lectures obligatòries de les matèries de llengües sinó que aquí també hi trobaran llibres i documents recomanats pel professorat de ciències, arts plàstiques, educació física… perquè la lectura és cosa de tots i totes i als llibres no només hi trobem novel·les de Cervantes o Rodoreda, sinó que també hi podem trobar biografies d’esportistes, enigmes de ciències i còmics amb il·lustracions precioses.

Per acabar volem citar unes paraules del nostre col·lega de professió en Cristian Oliver al seu llibre Una educació rebel. El poder de transformar la societat: “La lectura pot servir per a qualsevol disciplina. Les biblioteques no són espais reservats només per als professors de llengua i literatura. La lectura, per tant, tampoc no ha de ser-ho. Al llibre Profes rebels. El repte d’educar a partir de la realitat dels joves (2020) vaig afirmar que el dia que el professor de ciències (o d’una altra matèria) demani als alumnes que llegeixin una novel·la per completar el que s’ha après a classe voldrà dir que no caldrà tenir lectures prescriptives a l’assignatura de llengua i literatura. Potser ha arribat el moment.”

Benvinguts i benvingudes a la biblioteca.

Comissió de la biblioteca