El curs 2023-24 ja ha començat!

Amb més de 700 alumnes i 75 professors al claustre el present curs ha salpat el 6 de setembre.

L’institut es va fent gran de mica en mica: tenim cinc línies a l’ESO, tres a primer de batxillerat (molt nombroses) dues a segon de batxillerat i un curs de PQPI/PFI.

Aquest és el segon any al nostre centre en què tira endavant la iniciativa de tutoria entre iguals TEI. Aquesta iniciativa pretén que els conflictes entre alumnes siguin gestionats pels mateixos alumnes. Esperem consolidar un bon programa que va començar el curs passat.

Com a novetat és el primer any que estem acreditats com a centre ERASMUS PLUS; això vol dir que rebrem una dotació econòmica per començar a fer mobilitat de professorat i també d’alumnat.

També per primera vegada tenim la figura de la Coordinadora de coeducació, convivència i benestar que s’encarregarà de fer el seguiment dels protocols d’alumnes amb problemes d’assetjament: farà intervencions a classe i moltes altres activitats en l’àmbit de la convivència escolar .

Una altra gran novetat és que el nostre institut és dins la iniciativa “Escoles lliures de mòbil” que engloba tots els centres escolars de primària i secundària de Vila-seca i Salou. Això vol dir que aquest curs no hi podrà haver mòbils ni a les aules, ni als passadissos ni al pati. Aquesta iniciativa de la inspecció del centre ha estat ben rebuda pels claustres, les direccions i les Ampes dels centres. El desig de tots és que serveixi perquè el nostre alumnat augmenti la interacció social de persona a persona i evitar aïllar-se a la pantalla dels mòbils, un fenomen preocupant que tots notàvem als centres.

Per últim també hem de destacar que una sèrie d’alumnes vulnerables ha obtingut el lot de llibres gràcies al programa del departament d’educació “Motxilles escolars”.

Esperem que sigui un any ple de grans aprenentatges. Som-hi!

Mosquis. Redacció