Catalan hunter

Parlar de poesia és parlar de la connexió que s’estableix entre el jo poètic i el seu entorn, de les sensacions i emocions del poeta quan contempla el seu voltant. És una forma d’expressió que segueix unes lleis mètriques específiques que fa que aquest gènere literari s’elevi a uns nivells de registre culte que espanta molts lectors i conseqüentment fa que la poesia s’oblidi fàcilment.

Per tal de treure la por a aquest fet i seguint el currículum de 3r d’ESO, els grups A i F s’han apropat a la poesia d’una manera ben diferent a com estan acostumats. Han creat  un poema i l’han relacionat amb una altra disciplina. És el que es coneix com a catalan hunter, un projecte creat per un gironí per tal de projectar la poesia amb l’ajuda d’altres arts. D’aquesta manera, els alumnes han treballat la creació d’un poema seguint unes pautes indicades i, una vegada escrit, l’han relacionat amb un altre camp: musical, artístic…aquell que ells han volgut i els ha inspirat el seu poema. Així han sorgit veritables obres d’art i els estudiants han comprovat que amb una mica d’esforç i amb l’ajuda de les muses la poesia pot ser molt interessant i entretinguda.

Montse Marcè, professora de llengua catalana