Al llarg del 1r trimestre, l’alumnat de 2n d’ESO, hem treballat l’auca a Llengua catalana. L’experiència ha estat molt enriquidora. De fet, en inventar els rodolins, hem practicat la imaginació, la sinalefa i l’elisió. Ens ha ajudat, també, a saber rimar paraules i a realitzar dibuixos corresponents amb cada rodolí.
A l’hora de fer l’auca, vàrem anar pas a pas:
– Primer, vam decidir quants rodolins faríem, i al final vam decidir de fer-ne dotze.
– Segon, vam començar a pensar una història sobre l’Institut i la vam transformar en rodolins.
– Tercer, vam donar els rodolins a la professora per a la seva correcció.
– Quart, vam fer la divisió dels dotze rodolins a la cartolina DIN A-3.
– Cinquè, vam copiar els rodolins i vam dibuixar i pintar els dibuixos.
– I per acabar, vam guarnir els últims detalls de l’auca.
Recomanem que tot l’alumnat s’animi a fer una auca; això sí, que cadascú triï sobre què o qui la vol fer.
Leyre Bueno i Régine Serrano, alumnes de 2n D d’ESO