Aprendre a treballar en equip per al projecte de recerca

Aquesta última setmana,  la professora Sara Morales i la seva classe de castellà de 4tC han mogut taules, han canviat els rols i s’han preparat per ser profes.
L’activitat que els tocava era conèixer dos períodes literaris de la literatura espanyola: la Il·lustració i el Romanticisme, fins aleshores desconeguts per a molts d’ells. El que havien de fer era estudiar-los, analitzar-los i sintetitzar-los fins al punt que fossin capaços de fer una exposició oral davant dels seus companys.
L’objectiu era aprendre a treballar en equip per buscar informació, posar a prova la seva capacitat de síntesi, de gestió i divisió del treball, etc., és a dir, practicar tècniques que els seran de molta utilitat per afrontar amb èxit altres treballs en grup,  com per exemple el projecte de recerca que hauran de defensar el mes de gener.
L’activitat va ser tot un èxit i molts d’ells ja no oblidaran mai més que un dels poetes més rellevants del Romanticisme va ser Gustavo Adolfo Bécquer!

RIMA XXI
¿Qué es poesía?, dices, mientras clavas
en mi pupila tu pupila azul,
¡Qué es poesía! ¿Y tú me lo preguntas?
Poesía… eres tú.

Rima XXX
Asomaba a sus ojos una lágrima
y a mi labio una frase de perdón;
habló el orgullo y se enjugo su llanto
y la frase en mis labios expiró.

Yo voy por un camino: ella, por otro;
pero al pensar en nuestro mutuo amor,
yo digo aún, ¿por qué callé aquel día?
Y ella dirá, ,¿por qué no lloré yo?

Sara Morales. Departament de Llengua Castellana