Programadors del futur

L’alumnat de primer d’ESO del nostre institut han dut a terme un projecte anomenat “Programadors del Futur”, que aborda temes clau en el món de la programació i el pensament computacional.

Durant aquest projecte, l’alumnat ha après i posat en pràctica conceptes com el pensament computacional, l’algorítmia, els diagrames de flux, i el pseudocodi. A través d’activitats pràctiques, han desenvolupat habilitats per resoldre problemes de manera lògica i estructurada.

Una part destacada del projecte ha estat l’ús d’Scratch, una plataforma de programació visual, per a explorar els conceptes de constants i variables, així com els diferents tipus d’estructures en programació. Amb això, els alumnes han pogut entendre com funcionen els algorismes i com es poden aplicar en la creació de jocs i altres aplicacions.

Com a culminació del projecte, cada alumne ha dissenyat el seu propi joc, aplicant els coneixements adquirits al llarg del curs. Aquesta part del projecte ha posat a prova la seva creativitat i habilitats de resolució de problemes, mentre apliquen els conceptes de programació de manera pràctica i divertida.

El projecte “Programadors del Futur” ha proporcionat a l’alumnat una visió més profunda del món de la tecnologia i la programació, preparant-los per a un futur on les habilitats digitals seran cada vegada més importants.