Introducció a l’electricitat a 2on ESO

En aquest projecte hem explorat aquest apassionant camp des de dues perspectives: teòrica i pràctica.

Començant amb la part teòrica, hem abordat els conceptes fonamentals de l’electricitat. Primer, hem introduït què és el corrent elèctric, explorant la seva naturalesa i importància. A continuació, hem analitzat la conductivitat dels materials, un aspecte clau per comprendre com els diferents materials afecten el flux d’electricitat. Hem continuat amb l’estudi de les famílies de components elèctrics, familiaritzant-nos amb els diferents tipus i les seves funcions en els circuits.

Després d’aquesta sòlida base, els alumnes han estudiat les magnituds elèctriques fonamentals com la tensió, el corrent, la resistència i la potència, i han analitzat la relació que existeix entre elles. Hem introduït també la simulació de circuits per proporcionar una comprensió més profunda de les seves dinàmiques. Finalment, mitjançant l’ús de fulls de càlcul, l’alumnat ha calculat el cost anual de l’energia consumida pels electrodomèstics en les seves llars, aplicant així els coneixements teòrics a situacions de la vida real.

En la part pràctica, l’alumnat ha construït un electroimant, demostrant la relació entre l’electricitat i el magnetisme, i han creat un petit motor elèctric. A més, han muntat circuits amb diversos mecanismes de control com interruptors, polsadors i commutadors. Han treballat també amb circuits en sèrie, paral·lels i mixtes, mesurant diferents magnituds elèctriques.

Amb aquest enfocament integral, esperem haver encès una espurna d’interès en els nostres estudiants per l’electricitat, una força que impulsa el món modern.

Equip de projectes de 2n d’ESO