Visita a l’Hort Urbà Masia Can Mestres

Dimecres passat, l’alumnat de 3r d’ESO, després d’un llarg trimestre treballant la sostenibilitat i el canvi climàtic amb diferents activitats dintre i fora del centre, per fi vam anar a l’Hort Urbà Masia Can Mestres. L’hort està situat al camí de Can clos 99 de Barcelona, sí, dintre de la zona franca. Un espai dedicat a parcel·les i d’autocultiu amb la col·laboració de l’ajuntament i gestionat per persones grans amb tota la seva dedicació. A la Zona Franca, a fora de la ciutat i a la vegada dintre, veure això sembla com si haguéssim anat a conreus més llunyans. Meravellós treball de jubilats i jubilades per tal de conèixer el funcionament de l’agroecologia i altres mètodes sostenibles de conreu.

Amb l’explicació de Núria de l’Ajuntament de Barcelona i les activitats de Clàudia de la Fundació Adsis, qui ens ha acompanyat durant tot aquest trimestre i amb la col·laboració de de Justícia alimentària. Van poder identificar diverses verdures i hortalisses amb l’objectiu principal de visualitzar alternatives urbanes que es duguin a terme i que promoguin l’autoabastiment. Està molt bé que l’alumnat sàpiga, com podem afrontar una plaga de formigues o d’altres insectes, amb recursos de plantes aromàtiques i quin és el millor insecticida casolà que no sigui dolent per la collita i evidentment per la nostra salut. També van veure els diferents animals de granja que formen part de tot aquest bon ús dels horts.

Molt bona sortida, una bona experiència.

El que es veu es recorda i el que es recorda s’aprèn.

Marcela Lamas