Participa en els Jocs Florals de l’institut Verdaguer!

Com cada any, ja podeu participar en el certamen literari que celebrarem per Sant Jordi. L’acte de celebració dels Jocs Florals de l’institut Verdaguer tindrà lloc el divendres 22 d’abril del 2022. Teniu fins al 18 d’abril per a presentar les vostres produccions. A continuació, us expliquem les bases del concurs. També les podeu descarregar aquí: Jocs Florals Ins Verdaguer 2022_bases (2)

BASES JOCS FLORALS 2022 – MONSTRES I FANTASMES

1- Pot participar-hi tot l’alumnat que estigui matriculat al centre.

2- Les categories establertes són les següents:

A- Alumnat de 1r Cicle de Secundària Obligatòria (1r i 2n d’ESO).
B- Alumnat de 2n Cicle de Secundària Obligatòria (3r i 4t d’ESO).
C- Alumnat de Batxillerat.

3- Els treballs que es presentin han de ser individuals, de creació pròpia i escrits en llengua catalana, castellana, anglesa, francesa o alemanya.

4- La modalitat pot ser poesia, prosa, una obra de teatre breu, un còmic i un dibuix per a la portada de l’agenda del proper curs*.

5- El tema és lliure en les modalitats de poesia, teatre i dibuix per l’agenda. Els còmics i els textos en prosa han de tenir com a tema –directament o indirectament- monstres, fantasmes i criatures diabòliques, sobrenaturals…

6- Característiques de la presentació:

• Cal presentar tres còpies de cada obra.
  • El paper ha de ser blanc i de mida DIN A-4.
  • Mecanografiat per una sola cara amb cos de lletra 12.
  • L’extensió no pot ser superior a tres fulls, aproximadament unes 35 línies a cada full.

7- Cada treball ha d’anar signat amb un pseudònim. Hi ha de constar la categoria a la qual pertany l’autor/a i el títol corresponent. L’obra presentada s’haurà d’introduir dins d’un sobre gran on consti el pseudònim, el títol del treball i la categoria. Dins del mateix sobre gran cal introduir-hi, a més del treball, un sobre petit que ha d’anar tancat, amb el pseudònim, el títol i la categoria escrits a la part de fora i a l’interior del qual hi haurà un full amb les següents dades de l’alumne/a que presenta el treball:

• Títol del treball.
  • Pseudònim.
  • Nom i cognoms.
  • Gènere literari.
  • Edat i el nivell educatiu.

8- Cada alumne/a pot presentar -com a màxim- dos treballs.

9- L’alumnat ha de lliurar els treballs abans del dia 19 d’Abril a la caixa corresponent al “Concurs Literari” que hi haurà a consergeria.

10- L’acte de celebració dels Jocs Florals de l’INS Verdaguer serà divendres 22 d’Abril de 2022.

11- El jurat estarà format per professorat de l’Institut.

12- Els premis consistiran en vals bescanviables a FNAC o Abacus. Si el jurat ho considera oportú, podrà atorgar un o diversos accèssits.

13- El fet de participar en aquest certamen pressuposa l’acceptació d’aquestes bases. Qualsevol circumstància no prevista serà resolta pel jurat.

* Bases específiques – dibuix per a la portada de l’agenda del proper curs
  1. TEMA – El teu racó favorit del pati de l’institut
  2. FORMAT – DIN-A4, vertical
  3. TÈCNICA – Lliure (llapis de colors, aquarel·la, tèmpera, tinta, etc.).
  4. PREMI – Val bescanviable a FNAC o Abacus i el teu dibuix serà la portada de l’agenda del curs 2022-23.

Dissenys guanyadors d’altres edicions: