Parlem-ne; no et tallis!

El nostre centre està inscrit al programa de l’Agència de Salut Pública “PARLEM-NE; NO ET TALLIS”. Dins de les tutories a 3r d’ESO, al llarg de 5 setmanes, hem parlat i reflexionat sobre la prevenció de les relacions sexuals no protegides, prevenció de l’embaràs adolescent i de les infeccions de transmissió sexual, que inclou el VIH/sida. Per fer-ho més dinàmic i participatiu hem barrejat jocs d’aula, debats en petit grup al voltant de mites i falses creences sobre la sexualitat, visualització de curtmetratges didàctics per reflexionar i proposar mesures de prevenció davant les situacions proposades, així com activitats per saber identificar els diferents mètodes anticonceptius portats a l’aula.

Una parella d’alumnes de cada grup-classe ha rebut la formació en aquest programa per poder dinamitzar la darrera sessió amb el grup-classe i d’aquesta forma afavorir que siguin part activa del contingut treballat.

Degut a les restriccions per la covid-19 no hem pogut realitzar la visita a un centre d’atenció a la salut sexual i reproductiva, pel que hem programat la visita al nostre centre de l’Alba, representant de Creu Roja i qui ha realitzat una xerrada molt interessant sobre les diversitats sexe-afectives i de gèneres, donant resposta a tots els dubtes de l’alumnat i obrint un debat al voltant de conceptes poc treballats fins al moment. La millor proposta per donar cloenda al programa. Moltes gràcies, Alba!

Lourdes Centeno