Parlem dels drets humans?

Un any més, l’alumnat de 2n d’ESO ha començat  el projecte sobre “Drets Humans i pobresa”. Fins ara han treballat a classe conceptes com: pobresa, exclusió social, necessitats bàsiques, drets humans, vulneració ,  dret d’asil, refugiat,  migrant, llibertat d’expressió i de manifestació,  igualtat, etc. Tota una sèrie de conceptes que van molt lligats als Drets Humans i en els quals seguiran aprofundint .

Malgrat tot, aquesta setmana han fet una parada en el seu treball per projectes i han rebut la visita de dos associacions que treballen amb persones que sovint veuen vulnerats els seus drets.

El dilluns, l’Oriol i la Marina de la Comissió Catalana d’Ajuda als Refugiats ens van explicar quins són els 5 motius que poden determinar que una persona demani refugi a un país diferent al seu i ens van portar el testimoni d’una persona refugiada que ens va explicar de primera mà la seva experiència i les nombroses dificultats que s’havia trobat en el seu llarg camí fins arribar a Barcelona.

Per altra banda, el dimecres ens han visitat el Hamza i la Laia de Ruido Photo, una associació de periodistes que porta més de 10 anys mostrant, a través de la fotografia, problemàtiques socials i denunciant la violació dels DDHH. En aquest taller l’alumnat a llegit, per grups, el testimoni de diferents nois que han arribat com a migrants al nostre país. Després cada grup ho ha explicat a la resta de la classe i, a continuació, s’han convertit en periodistes i han fet preguntes al Hamza per tal de construir entre tots la seva història, seguint el model de les que havien llegit abans.

Ruido Photo ens ha cedit durant uns dies una fantàstica exposició titulada “Venim de lluny”, que recull les fotografies i el testimoni d’altres joves com el Hamza, que han arribat a casa nostra per diferents vies i de diferents maneres buscant un futur millor.

Sara Gràcia