Fem cinema europeu amb finalitats socials

El nostre centre participa en el programa Enginy del Consoci d’Educació de Barcelona que consisteix en uns tallers de diversificació curricular per afavorir l’èxit escolar de l’alumnat.

Durant el segon trimestre hem realitzat un taller de cinema solidari emmarcat en el projecte Reacciona Europa i que està emparat per la Unió Europea (MED / Interreg). Ha consistit en fer un curt per difondre la valuosa tasca de les entitats socials. En el nostre cas l’hem dedicat als nostres amics del Taller Sant Jordi i ha estat tutoritzat per l’entitat “Taller de Cinema” de Vilanova i la Geltrú. L’alumnat l’ha filmat en format vídeo d’alta definició que queda en propietat de l’entitat social en qüestió. La seva alta qualitat permet projectar-lo des de plataformes d’Internet a televisions.

El nostre centre escolar va ser uns dels 10 de les regions mediterrànies de la Unió Europea que va estrenar el seu curt a l’auditori del CosmoCaixa de Barcelona, documental que també es projectarà a Tolosa de Llenguadoc dins de les jornades europees de difusió social.

Tal como explicita aquest programa europeu: “Solidaritat, cinema, aprenentatge, servei, empatia i pluridisciplinaritat, fan de Reacciona Europa una experiència cultural, artística, pedagògica i social única”.

Cliqueu aquí per veure el vídeo

Pere Figuerola