Sortida al Mercat de Santa Caterina

El passat dilluns 16 de gener l’alumnat de 4t d’ESO A ha fet la sortida al Mercat de Santa Caterina perquè al llarg d’aquest segon trimestre, desenvoluparem l’APS (Aprenentatge Servei) en col·laboració amb els Mercats de Barcelona i es titula “Mercats per la porta gran”.

La idea va sorgir arran de la pandèmia. La gent gran és qui més ha patit els efectes de la COVID-19 i sovint ho han fet sols, ja que la situació extrema que hem viscut no els deixava una altra opció. Per això, quan vam veure l’oportunitat de treballar amb el Mercat de Santa Caterina i amb el servei Vincles de l’Ajuntament de Barcelona que mira de reforçar les relacions socials de les persones grans vam pensar que era una bona oportunitat perquè els nostres alumnes de 4t despleguessin el seu APS, i amb les noves tecnologies poder estar amb ells/es telemàticament.

Ara per fi, ja podem estar amb ells/es presencialment

Hem visitat el mercat de Santa Caterina, el més proper a l’institut. Allà ens hi esperava el Ferran per explicar-nos alguns conceptes que els alumnes de 4t podran compartir amb els “amics grans”, per exemple, què són els productes de proximitat o de quilòmetre 0, la base de la cuina d’aprofitament, els canvis i les transformacions que han patit els mercats com a espais de socialització, etc. Segurament són idees sobre les quals les persones grans en saben més que nosaltres i que poden servir de punt de partida per establir llaços, descobrir necessitats i aprendre de les seves experiències.

Tot just acabem de començar, aviat coneixerem aquesta vegada presencial en el nostre institut i esperem l’experiència enriquidora que sempre ens aporten.

Continuarem informant d’aquestes trobades amb ells/es.

Marcela Lamas