Observadors del mar

L’alumnat de 1r d’ESO A ha participat al Projecte “Microplàstics: observadors del mar” col.laborant a l’estudi de la incidència d’aquest tipus de residus a la Mediterrània.

Observadors del mar – Mircoplastic watchers és una proposta educativa de ciència ciutadana del Museu Marítim de Barcelona en col·laboració amb l’Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC), el Centre d’Estudis Avançats de Blanes (CEAB-CSIC) i del Sistema d’Observació i Predicció de les Illes Balears (SOCIB) , en la que l’alumnat es transforma en científics i científiques, amb l’objectiu d’analitzar la sorra de la platja i recollir dades sobre la presència de microplàstics i mesoplàstics.

L’alumnat que hi participa viu la recerca científica com una realitat, en palpa el seu funcionament i objectius, en aquest cas per fer front a una problemàtica ambiental molt concreta. Durant el procés s’aprèn de forma competencial, aprenentatges que de ben segur repercutiran en altres àmbits de la seva vida.

Conchi Salmerón