Encarrilant la recta final de CREADORS EN RESIDÈNCIA

Des de després de Setmana Santa hem estat fent moltíssima feina que encara no hem fet visible. Ho farem a la presentació final que ja té dia:

Durant el primer trimestre vam fer un fanzine  com a resposta a l’exposició que havíem vist al BORN CC titulada “Subversió” on les seves peces ens van portar a converses molts sucoses entorn a preguntes tan dispars com: quin sentit té fer història? Què vol dir una vida digna? Què fem amb el turisme del barri? I amb l’especulació immobiliària?

Vam guardar uns quants fanzines pels artistes que havien participat en aquesta mostra i els vam enviar per correu postal a L’Escocesa que és on treballen. Va ser el primer cop que els nostres alumnes enviaven una carta per correu!!!!!

Paral·lelament, des de les sessions d’Educació Visual i Plàstica que es va adaptant al procés del projecte Creadors en Residència, estem creant uns collages que fan referència al nostre barri i la seva transformació i que giren entorn a l’exposició “Subversió”.

També vam visitar l’exposició permanent del MACBA “Un segle breu” que presenta un recorregut cronològic des del 1929 fins a l’actualitat i on el Ricardo Pérez-Hita (el nostre artista-creador) els va fer una visita comentada de l’exposició. Visita obligada donat que el que estem fent és un projecte d’art contemporani i els i les alumnes han d’entendre que l’art contemporani abarca moltes disciplines tals com la performance, la instal·lació, el videoart, el mail-art,..

I per acabar, un altre tema que ha generat molts debats al llarg d’aquest projecte és el malestar que els alumnes senten amb el sistema educatiu. Ens vam plantejar aquesta pregunta: com reflectir de manera creativa el malestar entorn al sistema educatiu? A la última sessió de Creadors en Residència els alumnes que ho volien van experimentar amb una pedagogia democràtica que són els “sabers  circulars”: els alumnes voluntaris van escollir un tema que a ells els interessa molt i van fer una classe de sabers circulars per als seus companys:

La Desi ens va proposar  un debat molt interessant sobre música on plantejava si s’ha de separar o no la vida personal dels seus ídols musicals amb la seva vida professional tenint en compte que alguns dels seus músics favorits no han estat un bon exemple per a la societat malgrat ocupin els millors rankings de les discogràfiques més poderoses. Es va crear un debat molt sucós on alumnes, Ricardo i jo vam exposar les nostres opinions.

L’Eva ens va estar parlant sobre la llei trans fent una classe magistral d’una qualitat insuperable i molt ben estructurada que ens va deixar a tots bocabadats.

La Litzy i la Júlia, apassionades per les novel·les de misteri, ens van llegir amb molta gràcia dos contes de misteri creant un ambient especial (llums tancats i una llanterna enfocant al terra com a únic focus de llum). Van aconseguir que ens poséssim a la pell dels personatges i vam viure aquells contes.

Míriam Lanzaco, Professora d'Educació Visual, Plàstica i Audiovisual