Els amics de Sinia venen a visitar-nos i ens recorden els perills de les xarxes socials

En el marc del projecte CANVIS, que l’alumnat de 2n d’ESO va treballar a les hores de tutoria del 2n trimestre, aquest mes de maig hem rebut la visita d’alguns joves de SINIA.

SINIA és un centre ocupacional que lluita per la integració de persones amb paràlisi cerebral i que mira de donar-los eines i recursos per poder ajudar-les a desenvolupar les seves activitats quotidianes. Per això assisteixen a instituts de Barcelona a fer uns tallers sobre els perills que amaguen les xarxes socials.

La trobada va ser a l’exterior de l’institut. Allí tots ens vam posar en rotllana i ens vam presentar. Després ens vam repartir en grups. Cada grup va comentar, a partir d’unes preguntes, uns vídeos que havíem vist prèviament. A partir d’aquí vam iniciar un debat i una reflexió sobre les mentides i els enganys que s’amaguen darrere d’aquests mitjans de comunicació que tots els joves tenim al nostre abast.

Al final del taller, l’alumnat també va poder preguntar als joves de SINIA com era el dia a dia d’una persona amb paràlisi cerebral, quines eren les diferents maneres que tenien de comunicar-se i amb quines dificultats es troben en la societat actual.

Hem après molt del seu testimoni i ens han donat a tots una lliçó de superació personal.

Sara Gràcia