El llegat d’Hipàtia

De segur que recordeu el nom de quatre o cinc matemàtics que han estat coneguts al llarg de la història. Fins i tot podeu recordar les seves aportacions als diferents camps de les matemàtiques.
Recordeu el nom d’alguna dona? El llegat d’Hipàtia: les dones i les matemàtiques és una conferència que analitza la presència de les dones a la ciència i la tecnologia al llarg de la història i fa reflexionar a l’alumnat sobre les perspectives de futur.

La professora d’estadística del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Maribel Ortego, ens ha traslladat a diferents moments de la història de la ciència i la matemàtica per poder fer una mirada amb una perspectiva més plural i femenina.

Ha tancat la conferència amb una competició de l’alumnat de 4t d’ESO sobre diferents moments tractats per mitjà d’un Kahoot!

Natacha Peña