Celebrem la Fira Medieval

L’alumnat de 2n d’ESO ha estat estudiant com es vivia a l’Edat Mitjana. Per això han fet recerca sobre diferents temes, com ara:

• La composició de la societat: els diferents estaments.
  • El paper de l’Església.
  • L’accés a la cultura i l’educació.
  • L’alimentació.
  • Els diferents gremis.
  • Els jocs i les danses de l’època.
  • L’escriptura medieval: què era l’scriptòrium?

Tot aquest treball ha finalitzat amb la presentació del producte final d’aquest projecte: l’organització d’una fira medieval al pati de l’institut.

Així, i coincidint amb el dia de Carnestoltes, l’alumnat de 2n d’ESO, vestit per l’ocasió, ha organitzat una fira amb diferents parades on han mostrat als companys de 1r curs tot el que han après. Hi havia parades diverses on l’alumnat podia participar en activitats relacionades amb la vida medieval, com escriure el seu nom en lletra gòtica amb ploma i tinta, fer el puzle d’un pantocràtor, jugar al dòmino dels instruments musicals medievals o al memory sobre les principals herbes remeieres que s’utilitzaven per guarir malalties.

Posant-se en la pell dels habitants medievals, els nois i noies han explorat de forma vivencial i competencial aquesta època històrica.

A més a més, en aquest projecte també han millorat el treball en equip, la creativitat, l’autonomia personal i el respecte entre companys, entre d’altres.

Sara Gràcia