Ara, aquí, el Verdaguer per una alimentació sostenible

Avui hem assistit a l’acte «Ara, aquí, les escoles per una alimentació sostenible», al Centre Cívic Les Cotxeres de Sants, on s’ha reconegut la nostra participació al programa Escoles+Sostenibles amb la presentació d’un pòster. L’acte ha tingut per objectiu fer visible el conjunt del treball realitzat als centres educatius al voltant de l’alimentació sostenible, compartir i celebrar com a comunitat i com a ciutat el compromís del món educatiu envers un sistema alimentari més sa, just i sostenible.

Coincidint amb el Dia Mundial del Drets Humans, hem pogut reflexionar sobre conceptes de malbaratament alimentari, canvi climàtic, alimentació ecològica i real així com propostes de millora que cada centre educatiu ha volgut compartir mitjançant el seu pòster. En el nostre cas, hem volgut reflectir la necessitat de consumir productes de proximitat.

Una trobada ple de missatges i idees per crear consciència de que tots podem fer petits grans canvis a nivell personal per millorar el sistema alimentari actual.

Agrair i felicitar a Martí Jara, Adam Bouhou i Eamon Dumitru, alumnat de 3r d’ESO, pel treball realitzat i creativitat en l’elaboració del pòster. Un treball interdisciplinari on han participat les matèries de Visual i plàstica, Tecnologia i el projecte d’alimentació saludable.

Com a centre, estem encara més convençuts de la importància de continuar realitzant el nostre projecte de centre «Cuides el millor instrument que tindràs mai?», de reeducació alimentària, dins el nostre disseny curricular. Coneixements que tenen com a objectiu millorar la salut de l’alumnat i el compromís social.

Mitjançant el codi QR que trobareu a la fotografia podeu accedir a l’exposició de tots els pòsters presentats dels diferents centres educatius. No obstant, també podeu veure l’exposició físicament a l’Ajuntament de Barcelona, fins el 22 de desembre.

Lourdes Centeno