En el marc del programa Enginy del Consorci d’Educació de Barcelona alumnat de 3r i 4t d’ESO del nostre Centre ha participat en el taller “Un món d’imatges” impartit pel reconegut dibuixant i guionista Oriol Garcia Quera.
Les noies i els nois han estat protagonistes de tot el procés creatiu i executiu: idea, guió, disseny, dibuix. Així han concebut la història, els escenaris, el títol, les vinyetes, les bafarades, l’expressivitat dels rostres, els tipus de pla, els punts de vista, els textos i les onomatopeies. Enguany l’argument ens evoca el passat del nostre edifici històric, concretament quan va acollir la primera caserna de bombers de Barcelona.
Aquesta activitat educativa també constitueix una nova experiència per apropar l’alumnat al món professional i laboral, partint de la premissa que l’atenció a la diversitat és l’atenció a la particularitat de cada un dels estudiants. Amb aquesta perspectiva es cerca donar suport al jovent perquè pugui mantenir amb èxit la seva escolaritat i així poder assolir les competències bàsiques de l’etapa secundària obligatòria.
Pere Figuerola












