Aprenem com funciona l’aparell circulatori

Aprenem com funciona l’aparell circulatori fent activitat física. Al projecte de 3r d’ESO “Cuides el millor instrument que tindràs mai?“, on treballem fent co-docència les matèries de Biologia i Educació Física, plantegem activitats motrius on l’alumnat pugui consolidar els conceptes teòrics impartits a l’aula.

Durant aquesta setmana hem treballat les malalties que afecten a l’aparell circulatori, així com saber identificar quins hàbits saludables (alimentaris i d’activitat física) ajuden en la prevenció de les mateixes. És molt important tenir en compte que aquestes malalties constitueixen la primera causa de mortalitat en el món occidental. L’increment d’aquestes es deu a factors com ara el sedentarisme, l’obesitat i els mals hàbits alimentaris, l’estrès i tòxics com el tabac, l’alcohol, el cafè o la contaminació atmosfèrica.

Amb l’activitat pràctica plantejada al Parc de la Ciutadella l’alumnat ha pogut aprofundir en el concepte de com es realitza la circulació de la sang al nostre cos i la seva funció principal. Ara sí tenen molt clar què diferencia la circulació menor o pulmonar de la circulació major.

Volem agrair l’actitud i ganes d’aprendre de tot l’alumnat de 3r. Sou genials!!

Lourdes Centeno