Activitats amb el punt Jip

L’alumnat de 1r d’ESO redacta una notícia sobre les activitats que han realitzat aquest mes amb el Miquel del punt Jip (“Jove, Informa’t i Participa”). Coordinats amb els centres, els punts estan a càrrec d’un/a dinamitzador/a professional que atén les consultes dels i les noies o els deriva a d’altres recursos que els puguin ser d’utilitat.

FILA

El dia 6 de Maig, va venir el Miquel del punt Jip. La primera activitat consistia en escriure frases en un paper sobre la classe i els companys i després dir si estàvem d’acord o no. Per fer l’activitat vam formar una fila, un pas a la dreta era “estic d’acord”, quedar-se al mig era “no ho sé” i un pas a l’esquerra era”no estic d’acord”.
Al principi hi havia molta diversitat, “que li agradava al Miquel”, hi havien diferents opinions, però després la gent va començar a anar cap on estava la majoria de la classe, aleshores va començar a ser una activitat menys interessant. Llastimosament la majoria de frases eren negatives i certes. Així va ser com vam acabar la primera activitat i vam començar la segona.

GLOBUS

Avui ha vingut el Miquel del punt Jip. Acabada l’activitat que hem fet a la classe, sortim a fora. El Miquel ens dona un globus i un escuradents a cadascú, i ens diu “guanya qui encara tingui el globus sense petar després de dos minuts”. El comptador de temps s’activa i tothom està una mica nerviós, fins que un escuradents ‘àgil peta el primer globus. A partir d’aquest moment comença el “veritable” joc i tothom comença a petar els globus dels altres. Al final, quan s’acaba l’activitat, només queden cinc globus. Aleshores el Miquel diu “ us haguéssiu pogut aliar entre tots i guanyar també conjuntament, com és que heu decidit fer perdre els altres?” Tots ens quedem reflexionant sobre els fets i com haguéssim pogut actuar si no haguéssim pensat i fóssim més un grup o equip.

Tomás, Greta, Clara, Pau, Ariadna i Lliula (Alumnat de 1rB)