Ciència al carrer!! Tallers a l’Institut d’Investigacions Biomèdiques Agustí Pi i Sunyer

Al novembre, els alumnes de 1er i 2on de Batxillerat Científic, van assistir a uns tallers organitzats per IDIBAPS, Institut d’Investigacions Biomèdiques Agustí Pi i Sunyer, adherit a l’Hospital Clínic i la Universitat de Barcelona.

Van realitzar 5 taller rotatius basats en diferents temàtiques on els alumnes van poder d’una manera molt pràctica experimentar i aprendre sobre algunes de les investigacions que es realitzen al centre i sobretot quines aplicacions tenen al camp de la Biomedicina.

Entre d’altres van fer l’extracció de l’ADN d’una fruita d’una manera molt fàcil i pràctica, van parlar i comparar sobre diferents quantitats de sucres en begudes i menjars i que en fa el cos amb l’excés d’aquestes. Un taller molt visual i interessant sobre ferrofluids i l’aplicació d’aquests en la curació del càncer, diferents mesures de pH i un taller sobre màgia i neurociència, on mitjançant trucs de màgia ens van parlar sobre com enganyar la ment, la percepció i la realitat.

Llàstima que els va ploure molt i les condicions dels tallers no van ser les millors. Tot i així una sortida molt interesant!