Viatge a l’interior del cos

El passat divendres 12 de febrer, l’alumnat de 3r d’ESO del nostre centre va assistir a l’exposició Human Bodies, al CC Arenas. Una gran oportunitat per poder viatjar a l’interior del nostre cos i veure la gran complexitat i perfecció del “millor instrument que tindrem mai”. Hem pogut veure més de 150 òrgans amb l’exposició de 12 cossos humans reals, preservats amb la tècnica de plastinació.

Al llarg de les 8 sales de l’exposició vam observar i escoltar amb l’audioguia el funcionament i estructura dels diferents sistemes: ossi, muscular, respiratori, circulatori, digestiu, nerviós i urinari-reproductor. L’alumne va prendre consciència de la importància de cuidar el nostre cos i mantenir hàbits saludables pel bon funcionament del mateix.

Es van consolidar molts dels coneixements apresos dins del projecte d’alimentació saludable i van poder observar amb detall les textures, colors, tamanys…de cada un dels òrgans.

En finalitzar l’exposició vam treballar en grups un petit dossier per donar resposta a les preguntes de molts dels continguts treballats a l’exposició. Una experiència i “viatge” que, sens dubte, l’alumnat no oblidarà en molt de temps.

Lourdes Centeno