Alumnes de 4ESO aprenen com usen l’ordinador persones cegues o amb discapacitats motrius

Els alumnes de 4t d’ESO de Matemàtiques Aplicades han assistit aquesta setmana a la xerrada “La informàtica per a les persones: aprendre com usen l’ordinador persones cegues o amb discapacitats motrius” a la Universitat de Barcelona.

El taller ha consistit en una exposició breu del què ha significat la informàtica per a les persones amb discapacitats i de les possibilitats que ofereix. Després es va fer una demostració de l’accés a pàgines web i a un processador de text per part d’una persona amb discapacitat i, finalment, els alumnes van poder experimentar ells mateixos l’ús de l’ordinador simulant alguna discapacitat i amb tecnologies d’assistència.

Com a cloenda, els nostres alumnes varen fer una breu reflexió conjunta sobre com la informàtica pot ser una eina molt valuosa per a les persones.