Què implica que siguem Escola verda?

El programa Escoles Verdes vol donar suport als centres de Catalunya que tinguin la finalitat, des de l’educació, de treballar un món millor i més sostenible.

Com diu el departament de Medi ambient, Territori i Sostenibilitat, els centres es plantegen tres grans objectius: ajudar els centres a incorporar els valors de l’educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida del centre (currículum, gestió, relacions amb l’entorn, etc; promoure la participació i la implicació activa de la comunitat educativa; i, per últim, afavorir l’intercanvi entre els centres que comparteixen uns mateixos objectius.

El nostre centre pertany a aquest programa i a partir d’això vam parlar amb el responsable d’aquest programa dins l’institut, Lluis Fernández, que ens va explicar que el distintiu s’aconsegueix fent un projecte d’institut, que es renova cada quatre anys, i està vinculat tot l’equip directiu. Per aconseguir es demanen objectius relacionats amb la sostenibilitat.

Aquests últims quatre anys l’institut s’han fet bastants coses com per exemple la implantació de l’hort. El menjar que s’hi cull va destinat al cicle de l’institut. Pel que fa a la llum, l’institut va instal·lar unes plaques solars al sostre per estalviar energia, va canviar les bombetes que tenia per leds i, per últim, va implantar sensors de moviments als passadissos, que s’encenen i apaguen amb el moviment de les persones. Per últim es va col·locar a les aixetes un difusor que barreja aigua i aire.

Autors: Jaume Solé i Xavi Jiménez