Què fem? Recomanacions culturals

Aquesta setmana la secció Què fem? de La Benvista la dediquem en exclusiva al camp audiovisual. Com sempre, les nostres recomanacions no tenen per què fer referència a les estrenes actuals. També ens agrada recomanar propostes amb més solera.

PRISON BREAK

Prison Break és una sèrie de televisió estadunidenca creada per Paul Scheuring i transmesa per la cadena de televisió FOX.

La primera temporada va ser estrenada el 2005 i va ser tot un èxit, des d’aleshores la sèrie s’ha emès a 42 països diferents per la gran popularitat aconseguida als estats units.

La trama, gira al voltant d’un home anomenat Michael Scofield, ell mateix elabora un pla per rescatar el seu germà Lincoln Burrows de la presó, entra a “Fox River” una presor de màxima seguretat a prop de Chicago, per treure al seu germà acusat per un fals assassinat del germà de la vicepresidenta. Després d’haver planejat la fugida, Michael roba un banc a mà armada perquè l’empresonin a Fox River i així trobar-se amb el seu germà a dintre.

Dins de la presó ha de dur a terme el seu pla, però ha de superar

obstacles, sobreviure a la presó i aliar-se amb altres presos per poder escapar amb el seu germà de la presó abans de la seva data d’execució.

La sèrie consta de 5 temporades, totes les temporades han sigut un gran èxit però pels espectadors, la millor temporada és la primera considerada per molts una obra d’art dintre del món de les sèries.

EL DESORDEN QUE DEJAS

És una sèrie original de Netflix estrenada el passat 2020 per a un públic juvenil, basada en el llibre “el desorden que dejas” de Carlos Montero, autor del llibre i  a la vegada director de la sèrie, famós per haver produït sèries tant populars com “Élite” o “La Casa de Papel, per tant, hi havia expectatives ben altes que podríem dir que s’han complert.

La sinopsi és molt interessant però falla en no atrapar el públic des de el primer moment, això comença a passar a partir de l’episodi 5, pel que és comú que si la història no aconsegueix atrapar a l’espectador ràpid, és senzill que aquest deixi de veure-la perquè la considera avorrida, això no vol dir que ho sigui, de fet, si t’agrada el suspens o el misteri l’has de veure, ja que en ser tan fosca pot ser dramàtica i emocional.

En conclusió, si t’agrada tot el que té a veure amb resoldre misteris forts és una sèrie que està dissenyada per a tu.

SUPERMAN

Des d’una galàxia remota, un nadó és enviat pels seus pares a l’espai a causa de la imminent destrucció de la planeta on viuen. La nau aterra a la Terra, i el nen és adoptat per uns grangers que li inculquen els millors valors humans i li posen el nom de Clark Kent. Amb els anys el jove s’anirà a Metròpolis i allà farà servir els seus poders sobrenaturals per lluitar contra el Mal.

Clark descobreix que posseeix poders sobrehumans, com ara una força extraordinària, una gran velocitat, la facultat de volar, de provocar ignició amb la vista o veure a través d’objectes, una afinadíssima oïda… En la seva identitat civil, Clark és el reporter del diari Daily Planet de la ciutat de Metròpolis.

Secretament, Clark utilitza la disfressa de Superman fent ús dels seus poders per lluitar per la veritat i la justícia.

EL DIARI DE GREG

És un llibre d’estil de diari per a nens adolescents, que incorpora records d’infantesa del protagonista. El seu autor és Jeff Kinney, un escriptor i dibuixant nord-americà des de fa més de quaranta anys.

Amb la llegendària història d’aquests sis llibres que va narrar cronològicament va revolucionar el món lector.

El llibre és escrit per la seva mare quan ell estava a l’escola, allà on ell se sentia incòmode perquè havia d’anar amb nens més grans que el maltractaven, s’explica la història de l’experiència de Greg en el seu dia a dia experimentant les dificultats d’un nen durant la seva infància.  Finalment, després de tantes dificultats, Greg va trobar un amic anomenat Rowley i aquest va ser el seu company d’aventures en gairebé totes les seves històries.

Autors: Ramon Vicente, Maür Vazquez.