La Benvista torna amb un nou equip de redacció i ganes de fer «un pas més»

Aquest any hi haurà una renovació en la plantilla de la redacció de la Benvista, l’eina al servei de l’institut, que començarà a estar activa de nou durant les pròximes setmanes. Les notícies i continguts no seran estrictament del centre, també es tractaran temes d’interès general, tal com ens ha informat Marc Ortiz de Urbina, el professor de l’optativa de periodisme i l’encarregat de la revista.

Els membres de la Benvista tenen la voluntat de seguir amb els pòdcasts per segon any, gràcies al gran èxit que van tenir l’any passat. L’objectiu per aquest any és millorar la qualitat del so, és per això que voldrien gravar a l’estudi de ràdio de l’Escola Miquel Utrillo. Això, però, comportarà menys llibertat per gravar i, per tant, hi hauran uns horaris més pautats. Els redactors valoraran quina opció els convé més per a tirar endavant uns projectes que es preveu que vegin la llum durant el segon trimestre del curs.

Com a novetat aquest any, es proposen fer ús dels audiovisuals, volen que tinguin més presència en la revista, i també connectar amb els lectors mitjançant concursos. Busquen resultats brillants, i la màxima autonomia dels redactors, per això prioritzen la qualitat abans que la quantitat. Hi ha la voluntat que els escriptors es vagin especialitzant i que prenguin un rol amb el qual se sentin més còmodes.

Els projectes són la principal manera de treballar en la Benvista, és per això que els alumnes s’avaluen en la participació, la qualitat i el rigor de la seva feina. Busquen un format més semblant a una revista que no pas a un diari de notícies. Aquest any, volen també provar de cobrir actes, i aportar un aire diferent a la revista, ja sigui com a reportatges, cròniques, entrevistes, etc. En Marc remarca que “No es privarà a ningú de cap oportunitat, no es tallaran les ales a ningú i no es tanquen les portes a les novetats”.

Una de les preguntes que s’han plantejat ha estat si tenen pensada alguna col·laboració. “Ara per ara hi ha l’opció de col·laborar amb altres mitjans de comunicació locals i comarcals”, destaca el professor que coordina l’optativa.

La Benvista segueix en format digital, però a una part de la redacció no li desagrada la idea de poder fer un recopilatori de totes les notícies, cròniques, o d’altres, més ressaltants i imprimir-ho a paper. També volen començar a usar més les xarxes socials de l’institut com a mètode de publicitat per a la Benvista. En últim lloc, s’ha parlat de l’opció de donar-li algun canvi d’imatge a la revista, i crear un logo que representi tant a l’institut, com a la Benvista i els seus redactors.

Text: Vinyet López / Foto: Maria Ametllé