Adéu als pupitres verds

Fa molt poc el consorci d’educació de Barcelona va renovar el mobiliari de 487 aules d’educació infantil de més de 160 escoles públiques. La renovació de les aules es pot dir que és una nova dinàmica a les classes per l’educació infantil, ja que implica eliminar tots els pupitres de les escoles i, així, que s’introdueixi una nova educació molt diferent de l’anterior.

Aquest nou mètode es basa en una educació molt més moguda, ja que consisteix en el fet que els nens i nenes estiguin drets donant voltes per la pròpia aula. Es diu que l’objectiu és aconseguir unes aules amb ambients agradables, motivadors, cuidats i ordenats i així invitar a l’alumnat a treballar més cooperativament i a aprendre a conviure.

Com criteri general s’ha plantejat que les aules tinguin cinc àrees distintes d’aprenentatge que són les següents: per activitats recreatives, per converses, reunions i lectures, per activitats de lògica i lingüística i per activitats motores.

Aquest canvi pot ser molt arriscat, ja que pretén canviar l’educació que tants anys ha estat funcionant. El canvi és molt brusc perquè no és només la modificació de l’aula, sinó que canvia també la forma de treballar i no se sap si aquesta nova dinàmica serà ben rebuda pels alumnes més petits.

Això es podria implementar en un futur també als instituts? El temps ho dirà.

Autors: Javi Cortés i Cesc Lacalle