Emprenedoria i innovació FP hostaleria. Què fer aquest febrer-23?

🌈Alumnes i ex-alumnes, empreses que acolliu als nostres alumnes:

🆙 Bon any! Seguim a la recerca de propostes, idees, maneres de treballar que us permetin millorar a la vostra feina i/o negoci, professionalment, a l’àmbit de l’hostaleria:

🕸quid pro quo. Ens usen? Els usem? Vols fer servir el twitter , TikTokwhatsapp o instagram com a eina de negoci? Com comunicar-te amb els teus clients? com crear i desenvolupar la teva pròpia comunitat? Us deixem enllaços a 4 cursos online que comencen a mitjans de febrer. Gratuït.

🐟L’home que pintava amb anxoves. Sostenibilitat, economia circular, tradició, recuperar i eixamplar maneres de fer ancestrals,…Tot això fa, i moltes altres coses d’alta gastronomia, en Pere Planagumà –que ens va acompanyar fa uns dies a les setmanes de formació al Benaprès- amb anxova, espina i salmorra creant essències/salses/amaniments per potenciar elaboracions culinàries a partir de quelcom que encara es llença com el sobrant de fer anxoves. 5 anys  de feina, de recerca. Podeu fer economia circular i ser més sostenibles  amb receptes d’ escatagarum. Us deixem un vídeo del Pere per fer-ne un tastet.  Gràcies David Martínez i David Reig per portar-nos-el!

🍾Animant. Eixamplar estudis d’allotjaments i de guies? Us deixem un curs també online d’animació turística. A mitjans de febrer i gratuit.

⛽Ajuts. Eficiència energètica i economia circular en empreses turístiques. Nosaltres també!💪. Sou coneixedors que l’activitat turística és objecte de crítiques més o menys afortunades per l’impacte mediambiental que suposa la nostra/vostra feina. S’obre ara una convocatòria de fons i ajuts Next Generation en aquest sentit. Fins a final d’any o fins que s’esgotin els 25.000.000€…i pico.

🗽Viatgers Quilòmetre Zero. És possible que una cadena hotelera internacional arreli a un poble com Sitges, a la vegueria del Penedès? Que sitgetans i penedesencs se’l sentin seu?. Marc Borrell, el director de l’hotel Sabàtic de Sitges, i els seus companys creuen que sí,  han fet d’aquest somni el seu projecte personal i ens ensenyen el futur i repte de l’hostaleria: ser una activitat imbricada en la vida quotidiana i l’entorn, com la perruqueria de la cantonada. Vam poder gaudir del seu coneixement a les setmanes de formació del Benaprès: Ceràmica de Sitges, cinema a la fresca obert a tothom o escumosos i visites a cellers i caves del Penedès per a viatgers americans són tota una declaració d’intencions. No es prenen ni un minut sabàtic! Gràcies Rode per portar-nos-hi!

☕Barista. Vols completar la teva formació en el món del cafè després del tastet que va organitzar David Martínez a les setmanes de formació al Benaprès? El curs de 20 hores comença al març però t’ho avancem ja perquè queden poques places. Gratuït i a Barcelona.

A això i al Carnestoltes que arriba potser alguna paraula d’un joc d’il.lusions, sentits desperts i creuar límits li va bé: Ni l’ull de l’home pot sentir, ni l’orella de l’home pot veure, ni la mà de l’home pot tastar, ni la seva llengua pot concebre ni el seu cor pot dir de què anava el meu somni.” (Troca, El Somni d’una nit d’estiu de W. Shakespeare).

😉Idees, suggeriments, propostes,…en les podeu fer arribar com sempre a emprennova@iessitges.cat