Emprenedoria i innovació FP hostaleria: per març del 23

🌈Alumnes i ex-alumnes, empreses que acolliu als nostres alumnes:

🆙 Winter is leaving! Algunes propostes, idees, maneres de treballar per aquest març del 23 que us permetin millorar a la vostra feina i/o negoci, professionalment, a l’àmbit de l’hostaleria:

🍾Vegueria. Si teniu inquietud pel món del vi, teniu aquí un curs d’enologia a Vilafranca. Es fa els dissabtes a partir del 25 de març i és gratuit. 30 hores.

✈Refresh. Si voleu començar, refrescar o ampliar els vostres coneixements al respecte, potser us interessa un curs de Informació i atenció turística en anglès. A Barcelona a partir del 28 de març. 30 hores. Gratuït.

🙌Cooperem? Els models cooperatius han estat de sempre un recurs quan sol no s’hi arriba. Les malaurades caixes d’estalvi o les catedrals del vi en van ser exemple💪. Coopsetània és l’Ateneu Cooperatiu de l’Alt Penedès, Baix Penedès, Anoia i Garraf, que té per objectiu promoure, enfortir i promocionar l’Economia Social i Solidària (ESS), i les cooperatives als municipis del territori. Organitzen 3 jornades formatives de creació i funcionament de cooperatives el 7, 9 i 11 de març, al matí, online. També són gratuïtes.

🤔Repensant. RethinkX és un grup de pensament i reflexió  independent que analitza i preveu la velocitat i l’escala de disrupcions tecnològiques i les implicacions socials que suposen. Elaboren anàlisis basades en dades per a l’ajuda de presa de decisions fonamentals per inversors, negocis, líders polítics i cívics. Segons RethinkX estem davant el tombant de la disrupció més ràpida i profunda de la història de l’agricultura per les possibilitats tecnològiques a nivell alimentari que s’obren  i les urgències mediambientals. És una de les tres grans disrupcions preveuen que viurem. Si voleu, podeu veure el seu estudi sobre què ha de passar amb el menjar i l’agricultura.

🍀 Innoveu? Heu engegat un projecte innovador -un procés, una eina, un producte,…- els darrers anys i hi heu posat els vostres estalvis, temps i esperit? S’obre convocatòria d’ajuts a petites empreses innovadores, dels fons Next Generation. Es poden demanar del 28 de febrer fins el 20 d’abril.

🍌Aquí mateix. Ecogots amb pallofa d’arròs fets a Cubelles. L’Ecogot està compost per un 60% de pellofa d’arròs i un 40% de polímers biodegradables, dos components innovadors i ecològics que arriben al sector alimentari com a alternativa als contaminants i ja prohibits plàstics d’un sol ús. Es tracta del primer got reutilitzable d’Europa que és 100% biodegradable i que es fabrica amb pellofa d’arròs procedent del Delta de l’Ebre.

😉Idees, suggeriments, propostes,…en les podeu fer arribar com sempre a emprennova@iessitges.cat